بازدید 9571

یک بالابان در ورامین رها سازی شد

کد خبر: ۶۶۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ 09 February 2017
 ماموران محیط زیست شهرستان ورامین یک قطعه پرنده شکاری بالابان را که قیمتی بیش از40 میلیون تومان دارد در منطقه حفاظت شده کویر مرکزی رها کردند.

 به گزارش میزان، محمودرضا خسروی رئیس منطقه حفاظت شده کویر مرکزی ایران گفت: این پرنده شکاری که از خانواده شاهین به حساب می آید دیروز عصر از صیادان متخلف زنده گیر کشف شد.

خسروی افزود: سه نفر از صیادان با پهن کردن تورهای مختلف در منطقه حفاظت شده اقدام به زنده گیری پرندگان کمیاب کرده بودند که به محض اطلاع ماموران و حضور آنها در محل از منطقه گریختند.

وی گفت: از صیادانی متواری شده سه قطعه پرنده کشف شد که ارزشمندترین آنها ، بالابانی بسیار زیبا بود که پس از رهایی از دام دوباره به دامن طبیت  بازگشت.

رئیس منطقه حفاظت شده کویر مرکزی ایران با بیان اینکه این پرنده شکاری در کشورهای عربی تا 40 میلیون تومان نیز فروخته می شود افزود: بسیاری از تروتمندان عرب حاشیه خلیج فارس عاشق این نوع پرنده هستند و آن را  نماد تمکن مادی خود می دانند.

بالابان 47تا 55 سانتی متر طول دارد و بزرگترین شاهین است .پرنده ای بسیار جسور است وبه حیوانات بزرگتر از خود حمله می کند.

زیستگاه این پرنده در استپ های کم درخت ، کوهپایه ها ، کوهستان ها و نواحی نیمه بیابانی است . در ایران ، زمستان ها فراوان است.در زمره پرندگان حمایت شده است و درضمن مورد علاقه شدید قوشبازان برای شکار هوبره است.

منطقه حفاظت شده کویرمرکزی ایران در بین سه استان تهران ، سمنان و اصفهان و به عنوان بخشی از پارک ملی کویرمحسوب می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل