بازدید 3418

مقصرین پرونده استقلال و تراکتور در کمیته اخلاق

در این بین قصور صورت گرفته است. استقلال در فصلی که موفق به حضور در بازی های گروهی لیگ قهرمانان آسیا شده نتوانست از پنجره زمستانی استفاده کند. پر واضح است اگر آندو و چپاورف به ترکیب تیم اضافه می شدند علیرضا منصوریان با دغدغه کمتر روی نیمت استقلال می نشست.
کد خبر: ۶۶۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 09 February 2017
کمیته اخلاق دو نفر از کارمندان روابط بین الملل فدراسیون فوتبال و هم چنین مسئولان حقوق بین الملل باشگاه استقلال و تراکتورسازی را برای ارایه پاره ای از توضیحات دعوت کرده است. 
 
به گزارش تابناک ورزشی، در این بین قصور صورت گرفته است. استقلال در فصلی که موفق به حضور در بازی های گروهی لیگ قهرمانان آسیا شده نتوانست از پنجره زمستانی استفاده کند. پر واضح است اگر آندو و چپاورف به ترکیب تیم اضافه می شدند علیرضا منصوریان با دغدغه کمتر روی نیمت استقلال می نشست.
 
کوتاهی که در پرداخت پول عادل شیحی شده به هیچ وجه قابل توجیه نیست از جمله با ایرادات صحبت هایی نظیر اینکه ایران تحریم بوده و اینکه ما پنج شنبه  جمعه تعطیل هستیم و اروپایی هم شنبه و یکشنبه. به همین خاطر روزهای زیادی را در طول هفته برای انجام کارهای اداری از دست می دهیم.  
 
واقعیت این گونه است که پیش از صدور رای توسط کمیته انضباطی پرونده در شورای حل اختلاف بررسی می شود و هم شورا و هم کمیته انضباطی پیش از صدور چنین رایی های بارها و بارها به باشگاه اولتیماتوم و مهلت می دهند و اگر استقلال نیت پرداخت به موقع را داشت به دفعات می توانست این کار را انجام دهد.  
 
در پرونده تراکتورسازی اسف بار تر اینکه رای صادره از سوی فیفا نادیده گرفته شده و هم فدراسیون فوتبال و هم باشگاه تراکتورسازی بی توجه به رای صادره از سوی فیفا راه خود  را رفتند و در این بین پرسپولیس متضرر شد که دو بازیکن خوب خود را از دست داد. هر چد ضربه ای که به احمد نورالهی – امید عالیشاه و هاشم بیک زاده وارد شده جبران ناپذیر است و این سه به بهای گناه نکرده تا پایان فصل حق بازی ندارند. بماند که در این بین علاوه بر پرسپولیس و سه بازیکن یاده شده باشگاه تراکتورسازی هم صدماتی دیده که تبعات آن در آینده مشخص خواهد شد. این تیم حتی در پنجره تابستانی هم نمی تواند بازیکن جدیدی را به ترکیب اضافه کند.  
 
اشتباهات و سهل انگاری های به این واضحی به این راحتی قابل توجیه و قابل بخشش نیست. تیم هایی که در این بین متضرر شده اند تیم های دولتی و مردمی هستند و سه بازیکن خوب هم از بازی محروم شده اند. مضاف بر اینکه با این آراء حیثیت باشگاه های ما لکه دار شده است.  
 
کمیته اخلاق باید به طور جدی این پرونده را مورد بررسی قرار دهد و مسببین آن را معرفی و با آنها برخورد کند. طبیعتا در اهمال صورت گرفته هستند کسانی که در فدراسیون فوتبال وظیفه خود را به درستی انجام نداده اند. در کمیته بین الملل. تکرار مکررات است که اذعان کنیم کمیته انضباطی به جای اجرای رای فیفا نامه ای را برای دبیر کل تدوین می کند مبنی بر اینکه حضور امید عالیشاه و احمد نورالهی در تراکتورسازی بلامانع است که این آخر فاجعه بود.  
 
امیدواریم روند بررسی کمیته اخلاق این بار متفاوت با همه بررسی ها باشد. پیش تر در بررسی چنین پرونده هایی نه حقیقت گفته می شد و نه مقصرین معرفی می شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر