بازدید 10881
سردار حاجی‌زاده در همایش شهدای زرند:

موشک‌های ایران ضامن امنیت کشور است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: توانمندی امروز موشکی، امنیت کشور را تضمین کرده و برای همین دشمن انگشت خود را روی این موضوع گذاشته است.
کد خبر: ۶۶۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸ 08 February 2017
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: توانمندی امروز موشکی، امنیت کشور را تضمین کرده و برای همین دشمن انگشت خود را روی این موضوع گذاشته است.

به گزارش فارس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران طی سخنانی در یادواره 580 شهید دفاع مقدس شهرستان زرند، ضمن تبریک ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما باید همواره به خودمان یادآوری کنیم که این گونه جلسات بهانه‌ای است برای تجدید میثاق با شهدا، رهبری و آرمان‌های امام(ره) و اینکه ما باید وفاداری خود را به شهدا اعلام کرده و بگوییم به آنچه شما در وصیت‌نامه‌هایتان نوشتید و به راهی که جانتان را برای آن هدیه کردید، وفاداریم و در راه حفظ این انقلاب و دستاوردهای آن کوتاهی نخواهیم کرد.

حاجی‌زاده افزود: ما در طول این 38 سال توفیقات بزرگی داشتیم، اما گاهی این نعمت‌های الهی را فراموش می‌کنیم که شاید ناشی از یک سری مشکلات اساسی باشد که از سمت غرب مانند یک ویروس به ما سرایت کرده است.

وی ادامه داد: در کشورهای غربی نظیر آمریکا، یک فرد یا حزب برای اثبات خود دست به تخریب طرف مقابل می‌زند و این یک امر مرسوم است که نمونه آن را در انتخابات اخیر آمریکا به وضوح دیدیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: متأسفانه این ویروس به کشور ما نیز سرایت کرده و گاهی چنین اخبار نامطلوبی را می‌شنویم و فراموش می‌کنیم چه اقدامات بزرگی در این کشور صورت گرفته است.

حاجی‌زاده گفت: متأسفانه گاهی رسانه‌های ما مبلغ اقدامات منفی می‌شوند و این فرهنگ غلط باعث می‌شود ما موفقیت‌ها و برجستگی‌ها را فراموش کرده و گاهی جوانان‌مان با چنین اطلاعاتی در مواجهه با اصل نظام دچار شبهه شوند.

وی اظهار داشت: به‌رغم تلاش غرب و جهان استکبار به سردمداری آمریکا که در طول 38 سال گذشته کلکسیونی از ناامنی، جنگ، مشکلات، تحریم‌ها و تهدیدات را به ملت ایران تحمیل کرده، ما امروز در سایه رهبری و تلاش ملت و کار شبانه‌روزی مسئولان، وضعیتی غیرقابل‌مقایسه با سایر کشورها داریم.

این فرمانده عالی‌رتبه نیروهای مسلح با بیان اینکه اعداد و ارقام گویای تفاوت وضع امروز با پیش از انقلاب نیست، تصریح کرد: البته نمی‌گوییم مشکلات وجود ندارد و یا نباید انتقاد کنیم، اما برجسته کردن نقاط منفی به‌تنهایی یک رفتار غیراخلاقی و میراثی از فرهنگ غرب است.

حاجی‌زاده افزود: این کشور پیش از انقلاب نه استقلال داشت نه آزادی، اما در شرایطی که نظام سلطه وزنه‌های سنگینی به پای ما بسته بود،‌ توانستیم به موفقیت‌های بزرگی برسیم. برای مثال در پیش از انقلاب در حوزه نظامی که توسط ده‌ها مستشار نظامی خارجی اداره می‌شد، سلاح‌ها از خارج می‌آمد، تمام کارهای بزرگ و زیربنایی توسط پیمانکاران خارجی انجام می‌گرفت، دانشگاه‌ها در اختیار غرب بود و غیر از شهرهای بزرگ، سایر شهرها چیزی نداشتند، اما امروز از تهدید و توطئه‌های بزرگ عبور کردیم.

وی ادامه داد: امروز امنیت، تجهیزات و آموزش‌های ما کاملاً‌ بومی است و در حوزه‌هایی که در آن به نسخه ولی فقیه عمل کردیم، پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم و هرکجا این نسخه را کنار گذاشتیم، موفق نبودیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در ادامه خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین جزو چند کشور تراز اول دنیاست و به غیر از هواپیماهای غنیمتی که از دشمن گرفتیم و جزو بزرگ‌ترین کلکسیون‌های دنیاست، هیچ چیز دیگری را به ما ندادند.

حاجی‌زاده اضافه کرد: امروز هم در حوزه پهپادهای اطلاعاتی و رزمی پیشرفت بسیاری داشتیم و هم بخش عمده‌ای از امنیت کشور بر عهده همین پهپادهاست.

وی در ادامه گفت: در سایر کشورها که هواپیمای بدون سرنشین تولید می‌کنند، تمام قطعات آن را خودشان نمی‌سازند و اکثراً به صورت مونتاژی عمل می‌شود، ولی در کشور ما همه اجزا توسط خودمان تولید می‌شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران اظهار داشت: در رژیم پهلوی که روابط بسیار گرمی با آمریکا داشت، علی‌رغم پیگیری‌های مستمر شاه، هیچ موشک زمین به زمین به ایران ندادند، ولی ما امروز تنوع بالایی از موشک‌های زمین به زمین داریم که براساس نیاز خودمان طراحی و بومی شده است.

حاجی‌زاده گفت: این توانمندی امروز به‌گونه‌ای است که امنیت کشور را تضمین کرده و برای همین دشمن انگشت خود را روی این موضوع گذاشته است.

وی در عین حال تصریح کرد: البته اینها تنها بهانه‌جویی است و اگر روزی بتوانند موضوع موشکی ما را نیز حل کنند، سراغ حقوق بشر و سایر موارد می‌روند؛ چراکه آنها با اصل نظام ما مشکل دارند.

این فرمانده عالی‌رتبه نیروهای مسلح اضافه کرد: در حوزه سامانه‌های پدافندی و راداری که بسیار پیچیده است، با اینکه این سامانه‌ها تنها توانایی شناسایی و مقابله با حمله دشمن را داشته و خودشان قابلیت تهاجمی ندارند، اما بازهم کشورها از تحویل این سامانه‌ها به ما خودداری می‌کنند، ولی به حول قوه الهی توانسته‌ایم در این حوزه نیز خودکفا شویم.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: در سال 93 که مقام معظم رهبری از دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه بازدید داشتند، نمونه‌هایی از این سامانه‌ها که ساخته شده بود، به معرض نمایش درآمد که این تجهیزات امروز به تولید انبوه رسیده‌اند.

وی افزود: در 4 دهه گذشته هر گاه کسی در سپاه پاسداران و یا وزارت دفاع و یا وزارت سپاه سابق بر سر کار آمد، هیچ‌گاه فرد قبلی را تخریب نکرد، بلکه همه سعی کردند کار را پیش ببرند، حال کدام دولت روی کار آمد که دولت قبلی را تخریب نکرد؟ این کار ضداخلاق و ضد دین است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه ما در نیروی هوافضا راه فرماندهان قبلی را ادامه می‌دهیم، اظهار داشت: بنده این توفیق را داشتم که به خدمت رهبری رسیدم و در پاسخ به تقدیر ایشان از دستاوردهای این نیرو، عرض کردم ما اول مدیون نعمت خداوندی و سپس داشتن نیروهای خوب و متعهد و عملکرد فرماندهان قبلی بودیم.

حاجی‌زاده اضافه کرد: اکنون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری از همه برادران تقاضا دارم، بیایند درباره خودشان حرف بزنند و تخریب‌ها را کنار بگذارند؛ چراکه اینها موجب دلزدگی ملت ایران می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مقایسه دو کشور ایران و مصر خاطرنشان کرد: کشور مصر نه جنگ داشت و نه قدرت‌های بزرگ با او مشکلی داشتند، اما ببنید چه جمعیتی در این کشور در فقر زندگی می‌کنند، اما ما در این سی و چند سال پیشرفت کردیم و کارهای عمرانی بزرگی نیز انجام شده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با تأکید بر اهمیت وحدت در میان ملت، افزود: تنها راه عبور از موانع وحدت است. ملت ایران حریفی در دنیا ندارد؛ چراکه دیدیم تنها چند ماه بعد از پیروزی انقلاب رژیم بعث با حمایت 30 کشور و منابع پولی عظیم منطقه، با ایران جنگید و اروپا و آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس و شوروی سابق کاملاً‌ از او حمایت کردند، اما نتوانست در برابر وحدت ملت ایران کاری از پیش ببرد.

حاجی‌زاده اظهار داشت: مسئولان و آحاد ملت ایران باید دست به دست هم بدهند تا از حوزه‌هایی مثل اقتصاد که هنوز در آن مشکل داریم و امروز نقطه تمرکز دشمن است، همانطور که از مشکلات جنگ و تحریم عبور کردیم، سربلند بیرون بیاییم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم اقتدار را تقویت و تهدید را دور کنیم، باید با تکیه بر توانمندی خودمان در همه حوزه‌ها خودکفا شویم و تصور نکنیم که آمریکا مشکلات ما را حل می‌کند؛ چراکه آنها از حل مشکل خود عاجزند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در پایان گفت: اگر در مسیری که مقام معظم رهبری به ما نشان داده، حرکت کنیم همه این جبهه‌ها فتح شده و باید بدانیم که اگر در گذشته پیروزی‌هایی داشتیم، به دلیل عمل به تدابیر رهبری بود که حوزه‌های موشکی و پدافندی نمونه‌ آنهاست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار