بازدید 1604

روسیه: نگران خروج ایران از برجام هستیم

یک مقام ارشد روسیه نگرانی دولت این کشور را از خروج ایران از برجام اعلام کرد.
کد خبر: ۶۶۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ 08 February 2017
یک مقام ارشد روسیه نگرانی دولت این کشور را از خروج ایران از برجام اعلام کرد.

به گزارش العالم به نقل از اسپوتنیک؛ بنا بر اعلام وزارت خارجه روسیه، خروج احتمالی تهران از توافق هسته‌ای سال 2015 به دلیل اظهارات ضدایرانی مقامات آمریکایی، نشانه ناکامی جامعه بین‌المللی خواهد بود.

«میخائیل اولیانوف»، رئیس اداره کنترل تسلیحات و عدم اشاعه وزارت خارجه روسیه در این خصوص به اسپوتنیک گفت: «در این باره نگرانی‌هایی وجود دارد؛ چرا که شاهد اظهاراتی تند از سوی دولت آمریکا و پاسخ تند متقابل تهران هستیم.»

وی در ادامه اظهارات خود افزود: «آیا می‌پرسید تهدید خروج تهران از توافق وجود دارد؟ من معتقدم چنین رخدادی برای کلیت جامعه بین‌المللی یک ناکامی بزرگ خواهد بود.
رئیس اداره کنترل تسلیحات و عدم اشاعه وزارت خارجه روسیه اذعان کرد تحریم‌هایی که آمریکا هفته گذشته علیه ایران به اجرا گذاشت، جوی بسیار نامساعد را برای اجرای برجام ایجاد کرده است. وی در پاسخ به انتقادات دونالد ترامپ در خصوص توافق هسته‌ای نیز گفت: «در یک قضاوت بی‌طرفانه، برجام ممکن است ایده‌آل نبوده باشد؛ اما مطلوبترین راهکار خروج از یک موقعیت دشوار به شمار می‌رود. برجام یک مصالحه منطقی و بسیار شکننده است.»
اولیانوف همچنین به این نکته اشاره کرد که روسیه به طور منظم با تهران و واشینگتن در تماس است تا تنش‌های میان دو طرف در خصوص توافق هسته‌ای سال 2015 کاهش یابد.

وی افزود: «فکر می‌کنم در حال حاضر نیازی به نشست اضطراری امضا‌کنندگان توافق هسته‌ای وجود ندارد. ... مسکو و 5 شریک امضا‍کننده توافق هسته‌ای سال 2015 با گام‌هایی که اجرای موفقیت‌آمیز برجام را به مخاطره می‌اندازد، مخالفند.»


وی در پایان اینطور نتیجه گرفت: «اگر توافق (هسته‌ای) با شکست مواجه شود، مسائلی که به نظر می‌رسد با موفقیت حل و فصل شده اند با تمامی حساسیت‌هایشان تشدید خواهند شد و شرایط دوباره از کنترل خارج خواهد شد.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر