بازدید 2435

سیاست‌های توسعه و تقویت ایران تغییر نمی‌کند

کد خبر: ۶۶۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 08 February 2017
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس کمیسیون انتخابات و آیین نامه پارلمان فدرال آلمان گفت:در بحران های منطقه ای به ویژه بحران سوریه آمریکا اشتباه بزرگی مرتکب شده است.

به گزارش ایسنا ، یوهان واده فول رئیس کمیسیون انتخابات و آیین نامه پارلمان فدرال آلمان عصر روز گذشته  با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به ضرورت گفت وگوی نمایندگان پارلمان های ایران و آلمان درخصوص مسائل منطقه ای و بین المللی گفت: با توجه به نقش تعیین کننده ایران در منطقه و جایگاه مهم آلمان در اروپا رایزنی و گفت‌وگوی نمایندگان دو کشور می تواند نقش بسزایی در رسیدن به درک متقابل و حل بحران های منطقه ای داشته باشد.

وی درهمین راستا افزود: روابط پارلمانی میان دو کشور از ظرفیت بالایی برخوردار است و طی سال های اخیر هیات های پارلمانی زیادی میان دو کشور مبادله گردیده است و در دوره پیش رو نیز مجلس شورای اسلامی از ارتقای سطح این گفت وگوها استقبال می کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار با اشاره به ترویج افراط گرایی و تروریسم در منطقه و جهان گفت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه همکاری و اتخاذ ابتکار و رویکردی که مبتنی بر مبارزه جدی و واقعی با تروریسم باشد، استقبال می‌کند.

وی افزود: در بحران های منطقه ای به ویژه بحران سوریه آمریکا اشتباه بزرگی مرتکب شده است. در این مورد جمهوری اسلامی ایران معتقد به حل مسئله از طریق گفت وگو، با همکاری همه گروه های سوری و بدون دخالت کشورهای خارجی است.

بروجردی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به آزمایش اخیر موشکی کشورمان گفت: سامانه موشکی در جمهوری اسلامی ایران تنها عامل بازدارندگی در راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران است و سیاست توسعه و تقویت آن هیچگاه تغییر نخواهد کرد.

وی افزود: این توانمندی علیه هیچ کشوری نیست و مخالفت های آمریکا نیز هیچ مبنای قانونی و بین المللی ندارد.

یوهان واده فول رئیس کمیسیون انتخابات و آیین نامه پارلمان فدرال آلمان نیز در این دیدار گفت: ایران و آلمان روابط دیرینه ای دارند و در مقاطع کنونی تقویت و تعمیق روابط دو کشور برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به توافق ایران و 1+5 در مسئله هسته ای گفت: اینکه توانستیم به یک توافق بین المللی برسیم، برای ما بسیار حائز اهمیت است و ما باید همگی به تعهدات مندرج در این سند پایبند باشیم.

یوهان واده فول در ادامه بر اهمیت توسعه و تقویت روابط تجاری و اقتصادی ایران و آلمان تاکید کرد و گفت: با توافق هسته ای فضای جدیدی فراروی ایران و اروپا گشوده شد که با استفاده از آن می توان سطح همکاری های تجاری فیمابین را تا حد قابل ملاحظه ای ارتقا داد.

وی در پایان این دیدار گفت: با جمهوری اسلامی ایران هم نظر هستیم که باید بحران های منطقه ای به دور از دخالت های خارجی حل شود و نباید اشتباهی که غرب درخصوص لیبی مرتکب شد در کشورهای دیگر تکرار شود.

در این دیدار طرفین بر تقویت همکاری های پارلمانی در سطوح مختلف از جمله کمیسیون های تخصصی و گروه های دوستی پارلمانی دو کشور تاکید کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار