بازدید 2341
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی؛

نگاه‌مان به افرادی که چرخ تولید را می‌چرخانند باید ویژه باشد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: احترام به صنعت‌گران نمونه باید مورد توجه قرار گیرد، این‌ افراد کسانی هستند که جامعه را زنده نگه داشته‌اند، شاید ما به این موضوع کم توجه بودیم؛ اما باید نگاهمان به افرادی که چرخ تولید را می‌چرخانند، ویژه باشد.
کد خبر: ۶۶۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 08 February 2017
مسعود پزشکیان در همایش بزرگ کارآفرینان و تعاونگران برتر، کارگران و واحدهای نمونه استان، اظهار کرد: اگر تولید کنندگان و صنعت گران ما در صحنه باشند در جامعه بیکاری نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: چیزی که می‌تواند ما را از مشکلات رها کند، نگاه ویژه به افراد و تلاش‌گران حوزه صنعت بوده و حاکمیت نیز باید بستر را برای پیشرفت این گروه آماده کند تا تولیدگران قوی و پویا در مسیر تولید حرکت کرده و دلالان عقب بمانند.

وی ادامه داد: ما باید فشار را از دوش تولیدگران و صنعتگران برداشته و بستر را برای پیشرفت این قشر فراهم کنیم، در این راستا ضروری است قانون اصلاح شود تا دلالان به این راحتی نتوانند صاحب پول‌های کلان شوند.

پزشکیان با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد سیستم داده در کشور هستیم، اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی به دنبال این هستیم که فشار را از تولید برداشته و به افرادی انتقال دهیم که بدون زحمت و با واسطه‌گری پولدار می‌شوند.

وی گفت: سیستم داده موضوعی است که پول کشور را رصد می‌کند و با این سیستم از تمامی نقل و انتقالات پولی کشور می‌توان در طول چند دقیقه مطلع شد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ثبت دارایی افراد در سازمان دارایی کشور، اضافه کرد: اگر این سیستم هوشیار باشد، مبالغ بالای سقف درآمدی افراد را قبول نکرده و در این خصوص از آنان سئوال می‌کند.

پزشکیان با تاکید بر اینکه بنده بارها راه اندازی این سیستم را با مسئولانی همچون  وزیر کار در میان گذاشته‌ام، گفت: اگر این کار 10 هزار میلیارد هم هزینه داسته باشد، باز هم ارزشمند است؛ چرا که در مدت چند دقیقه پولدارها مشخص شده و به تبع آن یارانه تنها برای اقشار کم درآمد واریز می‌شود.

وی بیان کرد: الان چند سال است در خصوص قطع یارانه‌ی اقشار پردرآمد حرف می‌زنیم؛ اما عملی نمی‌شود، در حالی که با سیستم داده این کار ممکن است.

وی با اشاره به سیستم داده در کشور آلمان نیز یادآور شد: حتی مبلغ یک ماشین نیز از چشم حاکمیت آلمان دور نیست در حالی که میلیاردها تومان پول در بازارهای غیر رسمی کشور جابه جا می شود و ما بی خبریم.

پزشکیان در خصوص ماجرای سوال خبرنگاری درباره ATFC بیان کرد: بنده در این خصوص اطلاعات کارشناسانه نداشتم از این رو جواب ندادم و این موضوع کاملاً عادی است؛ آن افرادی که نمی‌دانند و به این ندانستن‌شان پی نبرده‌اند، ما را به اینجا کشاندند.

وی درباره حقوق‌های نامتعارف گفت: اکنون نیز برخی مدام از حقوق‌های نجومی حرف می‌زنند، در حالی که این حقوق نجومی در نتیجه‌ی قانون و مقررات ماست.

پزشکیان خاطرنشان کرد: باید جلوی مفت خورها گرفته شود؛ چرا که مثلثی که کوه‌ها را جابه جا می کند، "دانش، ایمان و مشارکت" است و بدون این مثلث، هرگز نمی توان کار مفیدی انجام داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار