بازدید 2205

پای‌صهیونیست‌هابه‌خصوصی‌سازی‌آرامکوی‌عربستان‌بازشد

در حالی بسیاری از بانک های غربی و آمریکایی تمایل داشتند تا در عرضه اولیه سهام آرامکو مشارکت کنند، یک بانک تازه کار آمریکایی-صهیونیستی توانست همه آنها را کنار بزند و راه برای نفوذ بیشتر صهیونیست‌ها به صنعت نفت عربستان باز شد.
کد خبر: ۶۶۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 08 February 2017
در حالی بسیاری از بانک های غربی و آمریکایی تمایل داشتند تا در عرضه اولیه سهام آرامکو مشارکت کنند، یک بانک تازه کار آمریکایی-صهیونیستی توانست همه آنها را کنار بزند و راه برای نفوذ بیشتر صهیونیست‌ها به صنعت نفت عربستان باز شد.

به گزارش فارس به نقل از فایننشیال تایمز، 3 منبع آگاه اعلام کردند بانک تازه کار آمریکایی- صهیونیستی  مئولیس توانسته است نظر سعودی‌ها را در عاملیت عرضه اولیه سهام آرامکوی این کشور جلب کند.

به گفته این منابع آگاه این بانک تازه کار که در بحبوحه بحران اقتصادی در آمریکا در سال 2007 تأسیس شد، توانسته است جای پای خود را برای مشارکت در عرضه اولیه سهام آرامکو در میان سعودی ها محکم کند.

این در حالی است که بسیاری از بانک های بزرگ اروپایی و آمریکایی خواستار ورود به این معامله بزرگ مالی هستند.

ارزش کل شرکت نفتی دولتی آرامکوی عربستان، بزرگ ترین شرکت نفتی جهان، حدود 2 هزار میلیارد دلار برآورد شده است و قرار است در اولین قدم 5 درصد از سهام این شرکت به ارزش تقریبی 100 میلیارد دلار در بازارهای مالی بین المللی عرضه شود.

البته این احتمال وجود دارد که سهام بیشتری از این شرکت بزرگ سعودی در بازارها عرضه شود.

نکته بسیار حایز اهمیت در ورود این بانک به عرضه اولیه سهام آرامکو این است که یکی از مشاوران ارشد این بانک یک نظامی کهنه کار صهیونیست است.

شلوم یانای، افسر ارشد ارتش رژیم صهیونستی  و یکی از فرماندهان این کشور است که پیشتر حتی پیشنهاد ریاست موساد را از نتانیاهو دریافت کرده است.

این نظامی کهنه کار صهیونسیت که روابط بسیار نزدیکی با رژیم صهوینستی نیز دارد پیشتر رئیس یک شرکت دارویی و یک شرکت کشاورزی رژیم صهونیستی را نیز بر عهده داشته است.

پیشنهاد فروش سهام آرامکو در ابتدا از سوی جانشین ولی عهد و پسر پادشاه کنونی عربستان مطرح شد.

محمد بن سلمان قصد دارد تا با عرضه اولیه سهام این شرکت بزرگ و احتمالا ده‌ها شرکت بزرگ سعودی دیگر، درآمد ناشی از آن را به صندوق سرمایه گذاری عمومی این کشور منتقل کند.

بر اساس این طرح، حجم کل سرمایه صندوق سرمایه گذاری سعودی‌ها به 2 هزار میلیارد دلار افزایش خواهد یافت و این صندوق نیز با ورود به پروژه های مختلف در داخل و خارج این کشور، برای سعودی درآمد زایی خواهد داشت.

این اقدام در گیرو‌دار کاهش شدید قیمت نفت در بازار جهانی و رویارویی دولت سعودی با کسری 100 میلیارد دلاری مطرح شد.

فروش سهام آرامکو به عنوان بخشی از طرح سعودی ها برای متنوع سازی منابع درآمدی این کشور و کاهش وابستگی این کشور به فروش نفت در دست بررسی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر