بازدید 1903

آمادگی مجلس برای حل مشکلات اهالی موسیقی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از آمادگی مجلس برای حل مشکلات اهالی موسیقی خبر داد و گفت: هنرمندان پیشنهادات خود را به کمیسیون فرهنگی ارسال کنند.
کد خبر: ۶۶۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 08 February 2017
احمد مازنی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت نظارت بر نحوه هزینه‌کرد بودجه بخش موسیقی، عملکرد مدیران خانه موسیقی و پاسخ به مطالبات هنرمندان این حوزه، گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس مشتاقانه از اهالی موسیقی به منظور آگاهی از مشکلات‌شان و تلاش برای رفع آن‌ها دعوت می‌کند تا براساس موضوعات مطرح شده از سوی آن‌ها بر عملکرد مدیران مربوطه نظارت شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید بر نحوه تخصص و هزینه‌کرد بودجه حوزه موسیقی نظارت شود، افزود: اهالی موسیقی پیشنهادات خود را به سمع و نظر نمایندگان مجلس برسانند تا در دستور کار قرار گیرد، درواقع پیشنهاد می‌کنم از ظرفیت مجلس دهم استفاده کنند.

وی اختصاص بودجه مناسب به ارکستر سمفونیک و ملی را اتفاقی رو به جلو برای موسیقی اصیل کشور دانست و گفت: مسئولان باید برای هزینه‌کرد عادلانه این بودجه برنامه‌ریزی مشخصی داشته باشند و هر نوع شائبه سوءاستفاده را از خود دور کنند تا این اقدام خوب دولت زیر سوال نرود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: انجام تخلف و سوءاستفاده از موقعیت از سوی هر مدیری امکان پذیر است لذا هنرمندان معترض شکایات و مستندات خود را به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه دهند چراکه به یقین نمایندگان در ادای وظیفه نظارتی خود کوتاهی نخواهند کرد، دغدغه مسئولان باید ارتقاء سطح موسیقی و کیفیت کار جوانان باشد و نه کسب قدرت بیشتر.

مازنی تاکید کرد: دولت باید برای اجرای قانون کپی‌رایت نیز به صورت جدی اقدام کنند چراکه هنرمندان حوزه موسیقی از نبود این قانون بسیار متضرر شده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین ضمن قدردانی از مسئولان جشنواره موسیقی به دلیل اضافه کردن بخش "پنج اقلیم" که به موسیقی اقلیمی اختصاص داشت، نسبت به پرداخت حق و حقوق هنرمندان این عرصه تذکر داد و گفت: حفظ شان و منزلت اجتماعی این بزرگان اهمیت فراوانی دارد به همین دلیل روا نیست آن‌ها را چشم انتظار گذاشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل