بازدید 1992

شفافیت مالی انتخابات با تقویت نقش احزاب

شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها صرفا با تصویب قانون محقق نمی‌شود/ شفافیت مالی انتخابات با تقویت نقش احزاب
کد خبر: ۶۶۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 08 February 2017
عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص شفاف سازی هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداها، اظهار داشت: اگر موضوع شفاف سازی هزینه های انتخاباتی در لایحه جامع انتخابات دیده شود و تبدیل به قانون شود، نتایج بسیار خوبی را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفاف سازی هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها نیازمند انجام اقدامات مقدماتی است، بیان کرد: صرفا با تصویب قانون نمی‌توان شفافیت هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداها را محقق ساخت، زیرا راه‌های بسیار زیادی برای دور زدن این قانون در مقام عمل وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تنها با وضع قانون نمی‌توان شفاف سازی هزینه‌های انتخاباتی را ایجاد کرد، ادامه داد: ممکن است وجود چنین قانونی، حتی تبدیل به ابزاری برای انتقام جویی علیه یکدیگر شود.

یوسفان ملا با تشریح راهکاری برای شفاف سازی هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها، اظهار داشت: انتخابات باید با نقش برجسته احزاب انجام شود تا همه هزینه‌ها در یکجا متمرکز شود و هزینه‌های تبلیغاتی انتخابات دست افراد و اشخاص نباشد، اما اگر انتخابات به صورت تشکیلاتی و حزبی باشد، تا حدودی می‌توان هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداها را مشاهده کرد.

وی در خصوص آغاز تبلیغات زود هنگام کاندیداها، افزود: نمی‌توان هر فعالیتی را انتخاباتی قلمداد کرد، در همه انتخابات‌ها افرادی که قصد کاندیداتوری دارند، سخنرانی‌هایی انجام می‌دهند که تبلیغات زودرس تلقی نمی‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها