بازدید 2197

شهرداران شوراداری می‌کنند نه شهرداری

عضو کمیسیون شوراها وامور داخلی کشور در مجلس با انتقاد از فرایند عزل شهرداران، گفت: فرایند بسیار ساده عزل شهرداران سبب عدم امنیت آنها شده است در واقع این شیوه سبب شده تا شهرداران بیشتر شوراداری کنند.
کد خبر: ۶۶۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 08 February 2017
 محمدقسیم عثمانی در گفت‌‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ ملت در توضیح انتخاب شهرداران از سوی شوراهای شهر برای دوره‌های متوالی، گفت: شهرداران ‌می‌توانند برای دوره‌های متوالی انتخاب شوند، در این زمینه منع قانونی وجود ندارد، در قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخاب شهرداران نیز انتخاب شهرداران منوط به نظر شوراهای کشور است به نوعی که محدودیتی هم برای آنها جهت انتخاب در دوره های متوالی قائل نشده است.

فرایند ساده عزل سبب فقدان امنیت شغلی شهرداران شده است

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شوراهای کشور هر چهار سال یکبار تغییر می‌کند از این رو این تغییر ایرادات انتخاب متوالی یک شهردار را رفع می‌کند، مهم‌ترین اشکال در زمینه عزل شهرداران است، در حقیقت فرایند بسیار ساده عزل سبب عدم امنیت شغلی شهرداران شده است.

وی افزود: بر اساس قانون، حکم شهرداران پس از انتخاب در کلان‌شهرها باید از سوی وزیر کشور و در سایر شهرها توسط استانداران تایید شود در صورتی که اعضای شورا به راحتی می‌توانند در مورد عزل شهرداران تصمیم گیری و آن را عملیاتی کنند کما اینکه حکم عزل آنها نیاز به تایید وزیر کشور یا استانداران ندارد.

عثمانی شیوه عزل شهرداران را ایراد اساسی قانون تشکیلات، اختیارات اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخاب شهرداران دانست و یادآور شد: این شیوه سبب شده تا شهرداران بیشتر شوراداری کنند و خواسته‌های آنها را برآورده کنند تا به عزل نشوند، متاسفانه در برخی شهرها که شوراهایی ناکارآمد دارند شهردار باید ابزار دست شوراها باشد یا شهرداری را ترک کند.

رفع مشکلات مدیریت شهری با انتخاب شهرداران از سوی مردم

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخاب شهردار توسط مردم موضوع مورد بحث دیگر در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی است، گفت: در کلانشهرهایی که بتوان شرایط انتخاب شهردار از سوی مردم فراهم کرد باید به این موضوع پرداخت زیرا این اقدام بسیاری از مشکلات فعلی که گریبانگیر شهرداران است را مرتفع می‌سازد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تاکنون در مورد انتخاب شهرداران اصلاحی صورت نگرفته است، در طرح اصلاحی اخیر هم تنها به موضوع شوراهای کشور پرداخته شد اما کمیسیون به دنبال اصلاح انتخاب شهرداران به صورت مجزا است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار