بازدید 1913

لزوم احداث شهرک های پتروشیمی در کنار سواحل

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: احداث پروژه های صنعتی در مناطق مختلف مستلزم وجود زیر ساخت ها در آن منطقه است.
کد خبر: ۶۶۵۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ 08 February 2017
هدایت الله خادمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به احداث شهرک های پتروشیمی در بعضی از نقاط کشور با مشارکت سرمایه گذاران خارجی گفت: احداث این شهرک ها بسیار خوب است اما باید به این موضوع توجه داشت که پروژه های صنعتی باید در مناطقی تاسیس شود که زیر ساخت های آن وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت پتروشمی که جزء صنایع پائین دستی کشور محسوب می شود، صنعتی آب بَر است افزود: باید نسبت به راه اندازی این صنعت در مناطقی که آب فراوانی وجود دارد همچون سواحل، اطمینان داشت.

ضرورت تولید محصولات دارای صرفه اقتصادی در پتروشیمی ها

وی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی اشتغال زایی و سودآوری به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: این صنعت، صنعتی با ارزش افزوده بسیار بالاست و محصولات با ارزش آن نیز در دنیا بازار فروش خوبی دارد از این رو باید محصولاتی در کشور تولید کرد که صرفه اقتصادی داشته و قیمت آن در هر تن 2 هزار دلار باشد و از تولید محصولات بی ارزش پرهیز کرد.

مشارکت آلمانی ها در پروژه های پتروشیمی فرصت است

نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام آمادگی آلمان برای سرمایه گذاری در احداث شهرک های پتروشیمی در کشور خاطرنشان کرد: آلمان هم از نظر صنعتی و تکنولوژی جزء کشورهایی است که حرف اول را در دنیا می زنند و دارای دانش فنّی است.

خادمی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری آلمانی ها در صنعت پتروشیمی ایران فرصت خوبی است، افزود: باید شهرک های پتروشیمی در مکان هایی احداث شود که فاصله دسترسی به خوراک پتروشیمی و آب کم باشد و این شهرک ها در فضایی ساخته شود که هر یک از این واحدها نسبت به دیگری از فاصله مناسبی برخوردار باشد تا دسترسی به ابزار و امکانات برای خطرات احتمالی وجود داشته باشد.

به فکر مخاطرات زیست محیطی صنایع باشیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید از این پس همزمان با احداث واحدهای صنعتی به فکر مخاطرات زیست محیطی آن باشیم و استانداردهای محیط زیستی بین المللی را رعایت کنیم تا محیط زیست مان بیش از این از بین نرود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان