بازدید 8277
۵

طرحی برای پایان استخدام‌های دولتی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طرحی توسط دولت در حال تدوین است که در صورت تصویب آن دیگر هیچ استخدام رسمی در دستگاه‌های دولتی وجود ندارد.
کد خبر: ۶۶۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲ 07 February 2017
 معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طرحی توسط دولت در حال تدوین است که در صورت تصویب آن دیگر هیچ استخدام رسمی در دستگاه‌های دولتی وجود ندارد.

شهیندخت مولاوردی عصر امروز در جریان سفر استانی خود در استان اردبیل در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در نگارخانه خطایی مجموعه شیخ صفی اظهار کرد: طرحی در دولت در حال تدوین است که بعد از تصویب آن در مجلس شورای اسلامی استخدام‌های رسمی در دستگاه‌های دولتی منتفی می‌شود و نیروهای مورد نیاز این دستگاه‌ها از طریق استخدام‌های قراردادی تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: در این طرح تدابیری برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز اندیشیده شده که در سه قسمت استخدامی‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت انجام می‌شود و جایگاه ویژه‌ای برای استخدام زنان در این طرح در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در بحث استخدامی اخیر در دولت تبعیض فاحشی در مورد عدم رعایت عدالت جنسیتی وجود داشت که بنا به دستور رئیس جمهور این اقدام متوقف شد و بعد از اصلاحات اساسی و اضافه کردن 300 فرصت شغلی برای زنان پیگیری‌های لازم برای ادامه روند قانونی انجام شد.

مولاوردی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: به علت مصادف بودن سال پایانی برنامه پنجم توسعه و شروع به کار دولت یازدهم و همچنین آغاز برنامه ششم توسعه تدابیری برای رفع بسیاری از شکاف‌ها و تبعیض‌های جنسیتی در حوزه بانوان در برنامه ششم انجام گرفته شد که امیدواریم راهگشای بسیاری از مشکلات بانوان در حوزه‌های مختلف باشد.

وی بیان کرد: امیدواریم با هدف‌گذاری‌های کارشناسی که در سال‌های گذشته در حوزه بانوان انجام گرفته و با پیگیری‌های مقام معظم رهبری شاهد تحول اساسی در حوزه بانوان در سال‌های آینده باشیم.

مولاوردی اضافه کرد: سیاست‌های کلی در حوزه خانواده توسط مقام معظم رهبری تبیین شده و در دولت هم در این مورد تقسیم کار انجام گرفته و دستگاه‌ها دو ماه فرصت دارند تا برنامه‌های خود را در این حوزه اعلام کنند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: اینکه طلاق را مختص زنان و خانواده‌های ایرانی بدانیم، درست نیست و این یک پدیده جهانی است که علت مشخص و متمرکزی ندارد و نباید انتظار داشته باشیم که با هدف‌گذاری و شناخت مشکلات در این حوزه برنامه‌ریزی برای رفع آن انجام گیرد ولی اقداماتی برای کاهش آمار طلاق در حال انجام است که تاکنون مؤثر بوده است.
مولاوردی به دغدغه دولت در رفع مشکل بیکاری اشاره کرد و گفت: مشکل بیکاری در تمامی استان‌های کشور از جمله استان اردبیل اصلی‌ترین دغدغه مردم و جوانان محسوب می‌شود و رفع این مشکل جزو اصلی‌ترین برنامه‌های دولت یازدهم است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۵
خوبه ولی کاهش حجم دولت هم از اهم امور نیازمند به توجه هست
نورچشمی ها واقازاده ها وفامیلها چطور.
زمانیکه یک نفر وام میخواهد تا ضامن فیش حقوقی معتبر یا اگر از بانک ملی بخواهد وام بگیرد ضامن باید کارمند رسمی باشد آیا فکری برای این مساله هم کرده اند؟؟؟؟؟؟
ببم جان، نگفته که هیچ استخدامی انجام نمی شود گفته استخدام "رسمی" انجام نمی شود. تیتر 100 درصد اشتباه بوده و البته احتمالا با قصد و نیتی این اشتباه رخ داده.
یک سوال خانم مولاوردی بعد از این شما هم قراردادی کار کنید.... کلا از دادن امنیت شغلی به افراد می ترسید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر