بازدید 1523

نزدیک تر شدن مواضع نتانیاهو و ترامپ علیه ایران

نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهوری آمریکا در آستانه دیدار با یکدیگر، اقدامات خود علیه ایران را افزایش داده اند.
کد خبر: ۶۶۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 07 February 2017
نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهوری آمریکا در آستانه دیدار با یکدیگر، اقدامات خود علیه ایران را افزایش داده اند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه دیدار در ماه جاری میلادی، بر شدت اقدامات خود علیه ایران افزوده اند و به نظر می رسد رویکرد سیاسی آن ها علیه ایران هر روز به یکدیگر نزدیک تر می شود.

رویترز نوشت: افرادی که با طرز فکر دولت ترامپ آشنایی دارند، بر این باور هستند که استراتژی این دولت، آن گونه که ترامپ در کمپین های انتخاباتی خود وعده داد، بر از بین بردن توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ که در جولای ۲۰۱۵ به امضا رسید تمرکز ندارد بلکه، برای تشدید فشار بر دولت جمهوری اسلامی ایران به منظور مذاکره مجدد درباره مفاد کلیدی این توافق استوار است.

شماری از کارشناسان بر این عقیده هستند که ترامپ خواستار نظارت بیشتر بر توافق میان ایران و بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از جمله دسترسی به سایت های نظامی و محدودیت های تعیین شده بر فعالیت هسته ای ایران در دوره ۱۰ ساله و نیز لغو شماری از محدودیت ها پس از سپری شدن دوره پانزده ساله است.

رویترز نوشت: تمامی اقدامات نشان می دهند که نتانیاهو نیز برای طرح آمریکا علیه ایران آماده است. وی دو سال پیش و در دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا، توافق هسته ای ایران با گروه ۱+۵ را یک «اشتباه تاریخی» نامید.

اما با نزدیک تر شدن دیدار نتانیاهو و ترامپ که قرار است پانزدهم ماه جاری میلادی صورت بگیرد، تمرکز اقدامات رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران به ویژه در نسبت به آزمایش موشک بالستیکی این کشور گرایش پیدا می کند.

یکی از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل از ایران می خواهد که موشک های بالستیکی را که برای حمل کلاهک هسته ای طراحی شده باشند آزمایش نکند اما، در عین حال هیچ گونه اجباری را در این زمینه تحمیل نمی کند.

ترامپ در پیام های توئیتری خود با انتقاد از اقدامات ایران پس از توافق هسته ای با گروه ۱+۵ ، با نوشتن جملاتی مانند «ایران با آتش بازی می کند» یا «آن ها قدر مهربانی های اوباما را ندانستند اما من این گونه نیستم» از نظارت بیشتر بر اقدامات ایران خبر داد و نتانیاهو نیز از نظرات ترامپ علیه ایران حمایت کرد.

نتانیاهو هفته گذشته در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک گفت که در دیدار خود با ترامپ، درباره تحریم ها علیه ایران در زمینه موشک های بالستیکی و برنامه هسته ای و سایر مسائل مربوط به این کشور گفتگو می کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار روز گذشته خود با «ترزا می» همتای انگلیسی خود از مقامات این کشور خواست از تحمیل تحریم های جدید آمریکا علیه ایران حمایت کنند که البته این سخنان با مخالفت نخست وزیر انگلیس همراه شد.

مقامات روسیه نیز روز گذشته با سخنان ترامپ علیه ایران مخالفت کردند و از آمریکا خواستند برای بازنگری در برجام تلاش نکند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار