بازدید 2229

کشورهای دارای دانش هسته ای همکاری لازم را ندارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خرید ۱۴۹ تن کیک زرد نشان داد سازما انرژی اتمی توان مدیریت هسته ای دارد.
کد خبر: ۶۶۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 07 February 2017
اردشیر نوریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تلاش سازمان انرژی اتمی برای ورود 149 تن کیک زرد به کشور اظهار داشت: ورود این حج کیک زرد نشان می دهد سازمان انرژی اتمی ظرفیت لازم برای مدیریت فنی را دارد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: سازمان نشان داد که توان مدیریت شرایط پس از برجام را دارد البته این نکته را نباید فراموش کرد طرف غربی در بسیاری از موارد نسبت به همکاری تکنولوژی گام مثبتی برنداشته است.

وی گفت: علت عدم همکاری در زمینه دانش هسته ای به فضای روانی منفی حاکم بر توافق هسته ای بر می گردد، اما خرید 149 تن کیک زرد نشان می دهد سازمان انرژی اتمی با تمام مشکلاتی که در زمینه اجرای برجام وجود دارد، توانسته است ظرفیت و قابلیت های صلح آمیز هسته ای را پیش ببرد.

نوریان تاکید کرد: امیدواریم ظرفیت را با بلندگی توسعه و تکمیل دهند و با وجود بدعهدی ها در زمینه اجرای برجام به ظرفیت هسته ای کشور لطمه ای وارد نشود.

این نماینده مجلس افزود: باید تاکید کرد که سازمان انرژی اتمی کشور برای همکاری تکنولوژی تلاش کرده است اما همیاری از طرف غرب و آژانس بین المللی انرژی هسته ای آن گونه که باید چشمگیر نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:همکاری های دانش هسته ای تا حدودی انجام شده اما آن طور که در برجام آمده به صورت کامل پیاده نشده است، براساس توافق هسته ای کشورهای داری دانش هسته ای باید با ایران دراین زمینه ها همکاری لازم داشته باشند. ایران تعهدات خود را در زمینه شفاف کردن فعالیت هسته ای انجام داده انتظار داریم کشورهای دیگر نیز به تعهدات خود پایبند باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر