بازدید 2479

باید وحدت ملت و مسئولان در راهپیمایی به نمایش درآید

کد خبر: ۶۶۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 07 February 2017
نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی گفت: برای این که کشور، منافع و امنیت ملی و جان مردم را حفظ کنیم، بالاترین و مهم‌ترین راه حضور مردم در صحنه‌هاست.

محمد دهقان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برخی مفاسد اقتصادی و اداری، سوءمدیریت‌ها و رانت خواری‌ها گفت: مردم ما به هوش و ذکاوتی رسیده‌اند که بین نارسایی‌هایی که وجود دارد و اصل انقلاب تفکیک قایل می‌شوند و با حضور خود در راهپیمایی‌ها که همایش‌های بزرگ مردمی هستند از انقلاب حراست می‌کنند.

وی با بیان این‌که «مردم با دیدن فسادها، پارتی بازی‌ها، رانت خواری‌ها و ... دلسرد می‌شوند» عنوان کرد: مردم با اشکالات کنار نیامده‌اند، آن را تحمل نمی‌کنند و اهل سازش با رانت و سوء مدیریت‌ها نیستند، اما با انقلاب اهل سازش هستند، چراکه پیشرفت کشور، آسایش و جان مردم وابسته به حفظ انقلاب است.

دهقان تصریح کرد: البته این مساله نباید بدین معنا باشد که مسئولین خیال‌شان راحت باشد و بگویند مردم مجبور به دفاع از انقلاب هستند، خیر اینطور نیست، مردم از انقلاب دفاع می‌کنند اما با مسئولینی که به نظام و انقلاب خیانت کنند سازگار نخواهند بود.

این نماینده اصولگرای مجلس دهم وجود نارسایی‌ها و برخورد ضعیف با مفاسد را از جمله مسائلی برشمرد که باعث دلسرد شدن مردم می‌شود و اظهار کرد: دلسرد کردن مردم از اصل انقلاب یکی از خطرات مهمی است که انقلاب را تهدید می‌کند.

دهقان افزود: قوه قضاییه در کنار دیگر قوا باید قاطعانه با مفاسد برخورد کند و گزارش‌های شفافی را در اختیار مردم قرار دهد.

وی با بیان این مطلب که «مردم، مسئولین خطاکار را با رای خود مجازات می‌کنند» عنوان کرد: مسئولین ما نباید نسبت به فساد بی‌تفاوت باشند و به آن عادت کنند، ممکن است مسئولی سالم باشد اما فسادستیز نباشد و این خطرناک است.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وجود مفاسد مالی و اداری در درون حکومت همچون موریانه به جان انقلاب اسلامی افتاده و ممکن است به اصل انقلاب هم ضربه وارد کند.

وی تفرقه میان مردم با مسئولین و مسئولین با مسئولین را از دیگر خطراتی که ممکن است انقلاب را مورد مخاطره قراردهد برشمرد و افزود: با همدلی و همزبانی باید حول محور ولایت، آرمان‌ها و اندیشه امام(ره) وحدت داشته باشیم و اجازه ندهیم دشمنان زمینه تفرقه ایجاد کنند.

دهقان با بیان اینکه «وحدت یکی از اصول دائمی حفظ جمهوری اسلامی ایران است» تاکید کرد: روش‌ها در اداره کشور و دستگاه دیپلماسی متفاوت است و نباید اجازه دهیم که اختلاف سلیقه‌ها و تفاوت نظرها به تفرقه منجر شود که فروپاشی انقلاب در دستور کار همیشگی آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از عوامل‌شان در منطقه مانند عربستان است و اگر فرصت یابند لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد.

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی جزء نادرترین انقلاب‌هایی است که با حضور مردم در صحنه پیروز شد.

این نماینده اصولگرای مجلس دهم ادامه داد: مردم از بین جمعیت، انسانی بزرگ و الهی را بعنوان رهبر انتخاب و پشت سرش حرکت کردند و باحضور تمامی سلایق در دوران مبارزات، شاه، آمریکا و مزدورانش را از کشور راندند.

وی با تاکید بر حضور مردم گفت: انقلاب بدون حضور مردم داوم نمی‌آورد و این مردم بودند که در جنگ تحمیلی، فتنه78 و فتنه88 کشور را حفظ کردند.

دهقان افزود: زمانی که جنگ بر ما تحمیل شد، کشوری نوپا با ارتشی فروپاشیده بودیم و مردم با حضور خود نیروهای مردمی، بسیج، جهاد سازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تشکیل دادند و از کیان کشور حراست کردند.

وی از اتفاقات سال 78 بعنوان رزمایشی برای سال 88 یاد کرد و گفت: فتنه88 یکی از پیچیده‌ترین توطئه‌های دشمن علیه انقلاب بود و در تلاش بودند با ارائه کاریکاتوری از انقلاب، انقلاب اصیل را از بین ببرند که با هوشیاری مردم این توطئه خنثی شد.

دهقان با اشاره به صحبت‌های رییس جمهور آمریکا اظهار کرد: یکی از نتایج انتخاب ترامپ به وحدت رسیدن تمامی گروه‌ها و سلایق در کشورمان علیه آمریکاست و امروز همه متوجه شدیم که نظام آمریکا خیلی رذل‌تر و غیرقابل اعتمادتر از آن چیزی است که ما تصور می‌کردیم و بیش از حد سیاست‌های خود را در چنبره سیاست‌های رژیم صهیونیستی قرار داده است.

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت حساسی که وجود دارد می‌بایست وحدت ملت و مسئولین در راهپیمایی 22بهمن به نمایش در بیاید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر