بازدید 1858

زمینه صادرات صنایع دستی فراهم شود

عضو هیأت رئیسه فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس اعتقاد دارد حضور فعالان صنعت گردشگری خارجی و داخلی در دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فرصتی به منظور رایزنی برای جذب گردشگری خارجی و صادرات محصولات صنایع دستی است.
کد خبر: ۶۶۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 07 February 2017
علیرضا سلیمی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه امروزه صنعت گردشگری به عنوان سومین صنعت درآمدزا دنیا مطرح است، گفت: بنابراین مسئولان برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته کشورمان باید تلاش کنند از حضور شرکت‌ها و فعالان خارجی در ایران بهترین بهره برداری را کرده تا بتوان سهم درآمدی‌مان از این صنعت را افزایش دهیم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت‌هایی در ایران وجود دارد که نیاز به معرفی به مردم دنیا دارد، اظهار کرد: می‌توان در حاشیه چنین رویداد رسمی گردشگری کشورمان، رایزنی‌های خوبی را برای جذب گردشگری خارجی، صادرات محصولات صنایع دستی و ... انجام داد.

وی با اشاره به اینکه محصولات صنایع دستی تاثیر بسیاری در جذب گردشگر و رونق این صنعت دارد، افزود: در چنین رویدادی می‌توان بازار فروش خوبی برای محصولات تولید شده به دست آورد؛ به عنوان مثال استان مرکزی دارای محصولات صنایع دستی مختلف مانند گلیم و جاجیم تفرش، قالیچه ساوه، گیوه اراک، محصولات مسی و فرش ساروق است که می‌توان در غرفه‌هایی به فعالان خارجی معرفی کرد.

سلیمی ضمن تاکید بر اینکه حضور فعالان صنعت گردشگری در کنار یکدیگر فرصتی را برای شناسایی مشکلات، موانع و نقاط ضعف موجود در این حوزه را فراهم می‌کند، تصریح کرد: البته در این میان می‌توان از فرصت پیش آمده به منظور ترغیب، تشویق، حمایت و مساعدت سازمان‌های متولی گردشگری از دست‌اندرکاران، شرکت‌ها و موسسات این صنعت استفاده کرد.

عضو هیأت رییسه فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری زمینه آشنایی عموم مردم با متولیان این عرصه و البته پاسخگویی مسئولان به خواسته‌ها و مشکلات موجود را فراهم می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل