بازدید 1993

بدون سند چشم‌انداز گردشگری دور خودمان می‌چرخیم

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه توسعه گردشگری نیازمند به چشم‌اندازی روشن است، گفت: در صورتی که سند توسعه گردشگری را تهیه نکنیم، در این مسیر به جایی نمی‌رسیم.
کد خبر: ۶۶۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 07 February 2017
رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه توسعه گردشگری نیازمند به چشم‌اندازی روشن است، گفت: در صورتی که سند توسعه گردشگری را تهیه نکنیم، در این مسیر به جایی نمی‌رسیم.

به گزارش فارس، مجتبی خسروتاج امروز در همایش بین‌المللی تجاری‌سازی خدمات گردشگری با بیان اینکه توسعه گردشگری موجب متنوع‌سازی درآمد کشور می‌شود، گفت: با توجه به اینکه این بخش منابع ارزی برای کشور ایجاد می‌کند، می‌تواند مورد توجه سازمان توسعه تجارت باشد. 

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه توسعه گردشگری نیازمند فرهنگ‌سازی است، گفت: برخی توسعه گردشگری در کشور را کاری مذموم عنوان می‌کنند، در حالی که به مزیت‌های مثبت این صنعت فکر نمی‌کنند. 

خسروتاج با تاکید بر اینکه یکی از معضلات جدی کشور بحث اشتغال است، اظهار داشت: گردشگری می‌تواند بخشی از این مشکلات را حل کند و ما باید فضایی ایجاد کنیم که این امر توسعه یابد. 

وی با تأکید بر اینکه در بحث گردشگری باید چشم‌انداز روشنی را تعریف کرد، افزود: در صورت عدم وجود چنین چشم‌اندازی، حرکت ما در این بخش دایره‌ای خواهد بود و به جای اول برمی‌گردیم، بنابراین برای دنبال کردن این موضوع در سطح ملی، بدون داشتن چشم‌انداز امکان حرکت نداریم. 

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: اولویت‌بندی برای تجاری‌سازی هر کالایی اهمیت دارد، بنابراین در گردشگری هم باید طبقه‌بندی و تقسیم‌بندی انجام شود. 

وی افزود: اولویت‌ها مخاطبین کشورهای هدف را برای ما معین می‌کند و باید دید در بخش گردشگری چه خدماتی را به می‌توان به گردشگران ارائه داد. 

خسروتاج بیان داشت: برای تجاری‌سازی گردشگری باید ذائقه مصرف‌کننده مشخص باشد و اگر این ذائقه را مشخص نکنیم، باز هم نتوانسته‌ایم به موضوع تجاری‌سازی توجه کنیم. 

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه برای رسیدن به هدف 20 میلیون گردشگر در سال 1404 نیازمند برنامه‌ریزی آماری هستیم، گفت: زیرساخت‌های ما برای رسیدن به این هدف کامل نیست. 

وی افزود: کسانی که قرار است وارد صحنه گردشگری شوند، باید سازوکار حضور در عرصه بین‌المللی را داشته باشند و نکته مهم در این رابطه این است که تا چه اندازه تشکل‌های گردشگری در توانمندسازی اعضا قدم برداشته‌اند و چه کارهایی انجام داده‌اند. 

خسروتاج با تأکید بر اینکه برای توسعه گردشگری باید نظام تشویقی وجود داشته باشد، گفت: نظام تشویقی ضمن اینکه می‌تواند برخی کمبودها و نواقص شرکت‌ها را جبران کند، می‌تواند زیربنای نظام آماری را در بخش گردشگری بسازد. 

وی افزود: باید فعالین حلقه‌های زنجیره ارزش توریسم را توانمند کنیم و لازم است برای توسعه گردشگری، در بخش‌های مختلف این صنعت برندسازی کنیم. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان