بازدید 1479

ادامه تظاهرات اتریشی‌ها علیه ممنوعیت برقع

هزاران تن از مردم اتریش در اعتراض به قانون جدیدی که پوشش برقع را در مکان‌های عمومی منع می‌کند، به خیابان‌های وین آمدند.
کد خبر: ۶۶۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 07 February 2017

هزاران تن از مردم اتریش در اعتراض به قانون جدیدی که پوشش برقع را در مکان‌های عمومی منع می‌کند، به خیابان‌های وین آمدند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، معترضان با متهم کردن دولت به نشر اسلام‌هراسی و تبعیض جنسیتی علیه افزایش اختیارات جاسوسی پلیس و نیز تبعیض علیه گروه‌های اقلیت اعتراض کردند.

 این راهپیمایی اعتراضی با مشارکت حدود ۳۰۰۰ زن از سوی گروه‌های مسلمان سازماندهی شده بود. یکی از سازمان‌های جوانان مسلمان که در اعتراضات شرکت داشت، در بیانیه‌ای گفت: هر زنی باید بتواند بدون آنکه مورد اذیت و آزار و هرگونه تبعیض دیگری قرار بگیرد، آزادانه در مکان‌های عمومی تردد کند و مهم نباشد که چه می‌پوشد یا نمی‌پوشد.

براساس قانون جدید "یکپارچگی" که اخیرا به تصویب دولت اتریش رسیده، استفاده از زبان آلمانی و سایر ارزش‌ها برای مهاجران و پناهجویان اجباری می‌شود. انتظار می‌رود که این تغییرات ظرف ۱۸ ماه آتی اعمال شود.

مقام‌های مجری قانون از جمله کسانی که برای پلیس و یا دادگاه‌ها کار می‌کنند، همچنین از پوشیدن روسری منع شدند. سیاستمداران می‌گویند، این تدابیر جدید آنها را "به لحاظ مذهبی و ایدئولوژیکی خنثی می‌کند." در این قانون جدید تاکید شده است: آن دسته از افرادی که آماده پذیرش این ارزش‌ها نیستند باید کشور و جامعه ما را ترک کنند.

فرانسه هم حدود شش سال پیش تدابیر مشابهی را تصویب کرد و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز خواستار ممنوعیت برقع و نیز مبارزه با تشکیل "جوامع موازی" شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها