بازدید 4666

کری و آلبرایت خواستار ادامه حکم دادگاه علیه ترامپ

کد خبر: ۶۶۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 07 February 2017
گروهی از چهره‌های شناخته شده حزب دموکرات آمریکا خواستار ادامه حکم دادگاه فدرال در لغو دستور دونالد ترامپ و ورود مهاجران به ایالات متحده شدند.

به گزارش مهر به نقل از نیویورک تایمز، گروهی از چهره های شناخته شده حزب دموکرات از جمله «جان کری» وزیر امور خارجه سابق آمریکا، «مادلین آلبرایت» وزیر امور خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری «بیل کلینتون»، «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت «باراک اوباما»، «جانت ناپولیتانو» وزیر امنیت ملی سابق و «لئون پانتا» رئیس سابق سازمان سیا، خواستار ادامه حکم دادگاه فدارل در لغو فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده شدند.

بر اساس فرمان اجرایی ترامپ، ورود اتباع کشورهای ایران، عراق، یمن، سوریه، لیبی، سودان و سومالی به آمریکا ممنوع است اما یک قاضی فدرال در ایالت واشنگتن روز شنبه با صدور حکمی، فرمان ضد مهاجرتی دونالد ترامپ را به‌ طور موقت و در سراسر ایالات‌ متحده لغو کرد.

مقامات یاد شده اعلام کردند که فرمان اجرایی ترامپ «نسنجیده، نامفهوم و دچار ضعف اجرایی است».

آنها در اظهارات خود خاطرنشان کردند: به نظر ما این فرمان در نهایت موجب تضعیف امنیت ملی آمریکا خواهد شد، اجرای این حکم ارزش‌های آمریکایی را نابود می‌کند.

این مقامات دموکرات سابق، در سندی که در اختیار دادگاه استیناف قرار داده‌اند استدلال کرده‌اند که دستور اجرایی ترامپ درتاریخ ۲۷ ژانویه برای این ممنوعیت بر مبنای درک بد بوده، توضیحات خوبی نداشته و خیلی بد اجرا شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل