بازدید 2656

تعرفه پائین تایرهای وارداتی صنعت تایر را تهدید میکند

عضو انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: پائین بودن تعرفه های واردات تایر بویژه تایرهای سنگین صنعت تایر کشور را تهدید می کند.
کد خبر: ۶۶۴۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵ 06 February 2017
عضو انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: پائین بودن تعرفه های واردات تایر بویژه تایرهای سنگین صنعت تایر کشور را تهدید می کند.

عباس عباسی ابیانه در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: علاوه بر تایرهای وارداتی از چین که بیشترین آسیب را به صنعت تایر کشور می زند ، افزایش واردات روز افزون تایر از ترکیه در نتیجه امضای قرارداد تعرفه ترجیحی با این کشور ، رغبتی برای سرمایه گذاران این صنعت به رغم رشد مصرف تایر در کشور بواسطه پائین بودن حاشیه سود و اجرای طرح های توسعه ای وجود ندارد.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت بر ایجاد 200 هزارتن ظرفیت جدید در صنعت تایر تمایل دارد اما رفتار انها اینگونه نیست گفت : باتوجه به پائین بودن تعرفه واردات تایرهای چینی و اسیب پذیری جدی صنعت تایر کشور از این ناحیه انتظار داریم تعرفه 20 درصدی فعلی در هر دوبخش تایرهای سواری و سنگین حداقل به 40 درصد افزایش یابد . 

عباسی افزود: تایرهای ایرانی مطابق با استانداردهای اروپایی و امریکایی تولید می شود درحالیکه استاندارد تایرهای وارداتی از چین بسیار پائین و درحد کف استانداردهای ملی ما است ، این استانداردها مربوط به 15 تا 20 سال قبل است که باید تجدید شود.

وی با اشاره به نیاز 350 هزارتنی کشور به انواع تایر گفت: درحال حاضر سالانه 240 هزارتن تایر سبک و سنگین در کشور تولید می شود که باتوجه به رشد مصرف داخلی و بازار 1.5 میلیون تنی تایر در منطقه ، لازم است ظرفیت تولید تایر کشور را حداقل به 600 تا 700 هزار تن افزایش دهیم .

عضو انجمن صنفی صنعت تایر ایران افزود: نیاز سالانه کشور به تایرهای سنگین 18 میلیون حلقه است که اکنون 13 میلیون در واحدهای تایرسازی تولید می شود ، باتوجه به عقب ماندگی در تایرهای سنگین لازم است سرمایه گذاری در این بخش با جدیت و سرعت انجام شود .
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل