بازدید 1991

مدیریت قبل از بحران به نظام آموزشی کشور افزوده شود

نماینده مردم مینودشت در مجلس گفت: حادثه پلاسکو نشان داد که پیشگیری از بحران یا مدیریت قبل از بحران باید به نظام آموزشی کشور وارد شود و این مسئله باید به فرهنگ عمومی جامعه مبدل و نهادینه شود.
کد خبر: ۶۶۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 06 February 2017
شهرام کوسه غراوی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: آتش‌سوزی حادثه پلاسکو در یک مغازه در طبقه دهم اتفاق افتاد، اگر  صاحب این واحد صنفی آموزش‌های لازم را برای اطفاء حریق دیده بود یا اگر به ضرورت داشتن کپسول آتش‌نشانی ایمان داشت آیا این حادثه به فاجعه ملی تبدیل می‌شد؟

وی با بیان اینکه « یک اتفاق کوچک چنین فاجعه بزرگی را سبب شد» ادامه داد: باید به مسائل به ظاهر کم اهمیت و ریز توجه کرد و این نمی‌شود مگر با اصلاح نظام آموزشی کشور.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تحقق این مهم را در گرو دستور وزرای آموزش و پرورش و علوم به واحدهای آموزشی و ستادی وزارتخانه‌های مذکور دانست و افزود: فرهادی و دانش‌آشتیانی وزرای علوم و آموزش و پرورش با صدور دستور به زیر مجموعه خود می‌توانند اصلاح نظام آموزش کشور را از پایه اصلاح کنند. دانش‌آموزان و دانشجویان فعلی صاحبان مشاغل آینده هستند که در صورت آموختن اصول ایمنی و حرفه‌ای از تکرار حوادث مشابه پلاسکو پیشگیری خواهند کرد.

نماینده مردم مینودشت در مجلس بستن کمربند ایمنی خودرو را الگویی موفق در نهادینه کردن یک قانون راهنمایی و رانندگی دانست و افزود: به یاد دارم زمانی بستن کمربند ایمنی خودرو مورد تمسخر قرار می‌گرفت اما با تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های مکرر نیروی انتظامی امروز نبستن کمربند ایمنی خودرو نکوهش می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل