بازدید 2927

لشگر ابابیل یمن در راه آسمان ریاض است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن توصیه به عربستان در رابطه با پایان تهاجم به یمن گفت: توسعه خودکفایی ارتش یمن منجر به شکل گیری قدرت موشکی دور برد شده است که نشان دهنده حرکت لشگر ابابیل به سمت آسمان ریاض است.
کد خبر: ۶۶۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 06 February 2017
محمد ابراهیم رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با پیش کشیدن اصابت موشک دوربرد ارتش یمن به پایگاه نظامی سعودی در ناحیه «المزاحمیه» ریاض گفت: مردم یمن با دستان خالی و روحیه انقلابی در مقابل ائتلافی بزرگ از متحدین سعودی ایستادگی کرده اند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: جنگ یمن ظرف دو سال اخیر به صحنه تحقیر ارتش پرمدعا اما ناتوان سعودی تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود: سعودی ها همواره با تکیه بر زرادخانه های تسلیحاتی مدرن آمریکایی برای کشورهای تهران رجز خوانی کرده و مدعی پدرخواندگی دیکتاتورهای عرب است اما در میدان جنگ حرفی برای گفتن ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یمن کشوری است که تنها با روحیه انقلابی به مصیبتی بزرگ در پشت مرزهای عربستان تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: عربستان که به تلافی شکست تروریست های تکفیری در عراق و سوریه به یمن لشگرکشی کرد ؛ با پای خود وارد باتلاقی کشنده شد.

رضایی گفت: نیروهای مردمی یمن اگرچه خون بهای سنگینی در مقابل جنایات جنگی سعودی پرداخته اند اما به خودکفایی تسلیحاتی دست یافته اند که ریاض در بدترین کابوس های خود نیز متصوّر نبوده است.

وی گفت: انهدام ناوچه های سعودی توسط ارتش و نیروهای مردمی یمن اتفاقی بود که توان دریایی عربستان را رسما به چالش کشید.

این نماینده مجلس دهم گفت: جدیدترین خودکفایی یمن در تولید موشک های دوربرد با دقت بالا اتفاقی است که در جریان انهدام پایگاه نظامی سعودی در نزدیکی ریاض رخ نمود.

وی تاکید کرد: با توسعه توان نظامی یمن در مقابله با تهاجم رژیم سعودی لشگرابابیل برای نابودی آنها در حال حرکت است.

رضایی گفت: توصیه تهران به عربستان این است که دست از کشتار و تجاوز در یمن برداشته و اجازه دهد که مردم این کشور برای خود تصمیم بگیرند زیرا ادامه این روند با حمله لشگر ابابیل برای ریاض گران تمام می شود.
یمن

گفتنی است که براساس گزارش العالم، پس از اعلام اصابت موشک دوربرد یمن به پایگاه نظامی سعودی ، شهروندان عربستان در توییتر از وقوع انفجار بزرگی در پایگاه نظامی منطقه المزاحمیه ریاض سخن  خبر می‌دهند.

پس از اصابت موفقیت‌آمیز موشک بالستیک یمنی به پایگاه المزاحمیه در ریاض عربستان، یک سخنگوی ارتش یمن تأکید کرد: کشورهای شرکت‌کننده در ائتلاف متجاوز به یمن، اهداف بعدی موشک‌های ارتش یمن خواهند بود.

سرتیپ عزیز راشد، جانشین سخنگوی ارتش یمن در گفت‌وگو با شبکه العالم، اصابت موشک یمنی به پایگاهی در نزدیکی ریاض را مورد تحلیل قرار داد.

وی در ابتدا این اتفاق را یک حادثه تاریخی و این روز را روزی تاریخی برای مردم یمن دانست و افزود: اکنون ریاض در تیررس موشک‌های ما قرار دارد و با وجود محاصره طولانی و ادعای متجاوزان درباره نابودی قدرت موشکی یمن، اکنون یگان موشکی ارتش از گذشته هم قوی‌تر شده است. موشک بیش از 800 کیلومتر برد دارد و قدرت تخریبی آن بسیار بیشتر از موشک برکان 1 است و خسارات زیادی خواهد داشت و بازتاب گسترده‌ای در پی دارد.

راشد در ادامه تأکید کرد: ارتش یمن، موشک‌های جدیدی تولید کرده که در آینده کشورهای شرکت‌کننده در ائتلاف متجاوز سعودی را هدف قرار خواهد داد و هر دولت متجاوزی که به کشور ما تجاوز کرده، هدف قرار خواهند گرفت و در برابر هر هدف و هر بندر، هدفی را در آن کشورها مورد حمله قرار خواهیم داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل