بازدید 1805

ایران دغدغه مبارزه با تروریسم دارد

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (دوشنبه 18 بهمن) در نشست خبری با میخاییل میاسنیکوویچ رئیس شورای جمهوری مجلس ملی بلاروس گفت: از اینکه رئیس محترم شورای جمهوری مجلس ملی بلاروس دعوت ما را پذیرفته و به ایران آمده است تشکر می کنم.
کد خبر: ۶۶۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ 06 February 2017
رئیس دستگاه قانونگذاری کشور ادامه داد: روابط ایران و بلاروس روابطی صمیمانه و پایدار است و در دوره های مختلف همیشه این پایداری حفظ شده است.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه بین پارلمانی دو کشور اظهار داشت: امضای این تفاهم نامه نمادی از روابط گسترده ایران و بلاروس است.

دکتر لاریجانی تاکید کرد: امروز مذاکرات خوبی در زمینه های مختلف با رئیس شورای جمهوری مجلس ملی بلاروس داشتیم هم در زمینه های گسترش روابط پارلمانی و هم در خصوص ظرفیت پارلمان ها در مجامع بین المللی گفت و گو شد و تصمیم بر آن شد از تجربه های یکدیگر استفاده کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گروه دوستی پارلمانی بین ایران و بلاروس تشکیل شده است گفت: قرار است این گروه های پارلمانی موضوعات مذاکره شده امروز را دنبال کنند بخش مهم مذاکرات امروز به گسترش همکاری های تجاری بین دو  کشور اختصاص یافت.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه ظرفیت های خوبی بین دو کشور وجود دارد عنوان کرد: در زمینه های کشاورزی، صنعت و فناوری ظرفیت های خوبی بین دو کشور وجود دارد و باید سرمایه گذاران دو کشور را تشویق و حمایت کنیم تا در کشورهای یکدیگر فعال شوند.

وی ادامه داد: ایده رئیس جمهوری مجلس ملی بلاروس ایده ای ارائه کردند در خصوص حمایت از ظرفیت های علمی و فناوری که مورد قبول است و دنبال خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع تروریسم از دغدغه های مشترک بین دو کشور است گفت: ما قبول داریم در مبارزه با تروریسم همکاری های منطقه ای مشترک را سامان دهیم حضور ایشان در ایران و گفت و گو ملاقات هایی که خواهندداشت کمک به سزایی به روابط تجاری در کشورها خواهد شد و همکاری ها را ساماندهی می کند.

میخاییل میاسنیکوویچ، رئیس شورای جمهوری مجلس ملی بلاروس ضمن تشکر از دعوت ایران از هیأت پارلمانی بلاروس گفت: از این فرصت استفاده می کنم و به مردم ایران پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک می گویم.

وی ادامه داد: ایران و بلاروس در دوره های سخت دوست هم بودند و کنار یکدیگر قرار داشتند اکنون که تحریم ها برطرف شده باید از این فرصت برای توسعه همکاری های سرمایه گذاری، فنی و علمی استفاده کنیم.

رئیس شورای جمهوری مجلس ملی بلاروس ضمن تشکر از دکتر لاریجانی عنوان کرد: صحبت ها و رایزنی های صادقانه ایشان کمک بسزایی کرد تا یکدیگر را بشناسیم و حوزه های همکاری دو کشور را توسعه دهیم ما از موفقیت بزرگ در حوزه های پارلمانی از جمله صنعتی و علمی  استقبال می کنیم چرا که در این حوزه ها اختلاف نظری وجود ندارد.

میخاییل میاسنیکوویچ تاکید کرد: عدم اختلاف نظر خیلی مهم است اعتماد بین ما وجهه مشخص روابط دو کشور ایران وبلاروس است. باید اشاره کنم که توجه دو پارلمان به همکاری ها در زمینه سیاستگذاری جوانان، آموزش علمی و تکنولوژی است.

وی با بیان اینکه هر دو کشور جوانان با استعداد دارند عنوان کرد: وظیفه هر دو پارلمان ایران و بلاروس این است که در زمینه توسعه موضوعات جوانان همکاری های گسترده ای داشته باشند.

رئیس شورای جمهوری مجلس ملی بلاروس تاکید کرد: در آینده همکاری های دو جانبه ایران و بلاروس باید به سمت بین المللی از جمله اتحادیه بین المجالس گسترش یابد.

میخاییل میاسنیکوویچ با بیان اینکه بار اولی است که به ایران می آید گفت: شما شهر خوبی دارید که در حال رشد و پیشرفت است و برای مردم ایران آرزوی صلح و خیر دارم.

دکتر علی لاریجانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر گستره اتخاذ مواضع دو کشور در روابط بین المللی در تفاهم نامه امضا شده بین دو کشور توضیح داد: در این زمینه توصیه هایی شد مطلب کاملا روشن است سطح بین المللی از یک بعد یعنی همکاری های بین المجالس جهانی است که تا حد زیادی این اتفاق رخ داده است از سوی دیگر اتخاذ مواضع در مسائل مهم منطقه ای و بین المللی مدنظر است تا از ظرفیت های پارلمانی برای نزدیک شدن به این مواضع استفاده کنیم.

در حاشیه دیدار و گفت و گوی روسای پارلمان ایران و بلاروس تفاهم نامه ای در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی امضا شد.

گفتنی است در یکی از این موارد بر حمایت، همکاری و اتخاذ تصمیم گیری نهادهای بین المللی بین المجالس جهانی نیز تاکید شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل