بازدید 7898

کول‌بران ساماندهی می‌شوند

کد خبر: ۶۶۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 06 February 2017
جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه در برخورد با قاچاقچیان خلاء قانونی وجود دارد گفت: مجازات‌ها هیچ ضربه‌ای به بنیان قاچاقچیان نمی‌زند و راه‌های دور زدن قانون وجود دارد.

به گزارش مهر، سردار اسکندر  مومنی جانشین فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران درباره قاچاق کالا و ارز گفت: نیروی انتظامی قرارگاه کالا و ارز را راه اندازی کرده که در سال ۹۶ هم ادامه فعالیت دارد و هماهنگی های لازم برای مبادی درون سازمانی و برون سازمانی در ان اتخاذ شده است دستاوردها و کشفیات امسال ناجا ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: پرونده های بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۱۰۷ درصد افزایش کشف داشته اند یک تمرکز اطلاعاتی درباره باندها و محل های ورودی کالای قاچاق داریم مرزها و مبادی ورودی به شدت رصد می‌شود تا کلا از ورود کانتینرها به داخل مرزها جلوگیری شود تمرکزمان بر مرزهای ابی و خاکی است و کشفیات هم نشان می دهد که کار را درست انجام می دهیم.

مومنی درباره تجهیزات استفاده شده در مرزها گفت: حجم ورود کالاهای قاچاق به کشور زیاد است برای جلوگیری از ورود این کالاها باید از تجهیزات به روز از جمله دستگاه های مجهز استفاده شود که علاوه بر بازرسی های دقیق از ترافیک در مرزها جلوگیری شود. جدا از آن فرایند ورود و خروج کالاها باید به صورت هوشمند در بیاید و از کارهای دستی پرهیز شود چون عامل انسانی اولا خطای بالایی دارد و دوم اینکه کار را زمانبر می کند.

وی ادامه داد: امیدواریم قانون مبارزه با کالا و ارز خلاهایی که دارد برطرف شود و بازدارنده شود. خلا قانونی که داریم این است که مجازات ها هیچ ضربه ای به بنیان قاچاقچیان نمی زند  و راه های دور زدن قانون وجود دارد.

سردار مومنی تاکید کرد: تمرکز ما برای جلوگیری از فعالیت باندهای بزرگ در مرزهاست که ساماندهی کول بران هم در این برنامه جا می گیرد و امیدواریم که با ساماندهی این مهم کولبران هم تعیین تکلیف شوند.

جانشین فرمانده ناجا درباره سامانه «سپهتن» که به صورت مکانیزه و برخط کانتینرها را مورد بازررسی قرار می دهد نیز گفت: باید از دستگاه ها و تجهیزات به روز برای مبارزه در امر قاچاق کالا و ارز استفاده شود همین چند وقت پیش یک بار بزرگ ۱۱ کانتینری انواع کریستال و شیشه کشف شد. بار را ناجا ردیابی و کشف کرد اما بعد از توقف بار، با استفاده از خلاهای قانونی بار قاچاق بار دیگر به چرخه خرید و فروش برگشت.

وی افزود: یکی از بزرگترین باراندازهای توقف و باراهای توزیع کالاهای قاچاق در قلب پایتخت است که کیلومترها از مرزهای کشور فاصله دارد. باید تلاش کنیم که از ورود کالاهای قاچاق به داخل مرزها جلوگیری کنیم تا از ورود این اجناس به بازار تهران هم جلوگیری شود. هم اکنون طبق آمار ورودی آمار قاچاق کالا به کشور بسیار کاهش یافته است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

سردار مومنی خاطرنشان کرد: همچنان حجم ورودی قاچاق کالا به کشور زیاد است اقداماتی در نیروی انتظامی و گمرکات انجام شده است اما با تمام این برنامه ها باز هم کالای قاچاق وجود دارد و تا چند سال آینده مصمم هستیم که کاهش ورود و افزایش کشفیات باعث رونق اقتصاد شود باید قدانین بازدارنده باشد و خلاءهای ان از بین برود و کالایی که کشف می‌شود به هیچ وجه به چرخه تولید کشور قرار نگیرد، تا ادعا کنیم که کار خوبی در زمینه  مبارزه با قاچاق کالا و ارز شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر