بازدید 1400

لاوروف: از روند مذاکرات سوری-سوری حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه روسیه بار دیگر تاکید کرد که کشورش از روند مذاکرات سوری سوری در ژنو حمایت می‌کند.
کد خبر: ۶۶۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ 05 February 2017
 وزیر خارجه روسیه بار دیگر تاکید کرد که کشورش از روند مذاکرات سوری سوری در ژنو حمایت می‌کند.

به گزارش تسنیم به نقل از المنار، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که کشورش اقدامات مشخصی برای کمک به روند مذاکرات سوریه در ژنو  انجام خواهد داد.

وی در گفتگو با یک مجله اتریشی گفت: ما از از سرگیری مذاکرات سوری سوری زیر نظر استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل به سوریه حمایت می‌کنیم.

لاوروف افزود: مانند گذشته بر این باوریم که این مذاکرات همانگونه که در قطعنامه 2254 شورای امنیت آمده است باید فراگیر باشد و گروه‌های بیشتری در آن شرکت کنند.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه کشورش از نتایج مذاکرات آستانه قزاقستان که ماه گذشته میلادی برگزار شد راضی است، گفت: این مذاکرات اقدام منحصر به فرد جدیدی در تکمله تلاش‌ها برای حل و فصل بحران سوریه به شمار می‌رود.

وی افزود: ویژگی مذاکرات آستانه، نشستن نمایندگان دولت و معارضان مسلح سوری در کنار هم است که این اقدام برای اولین بار از زمان بحران صورت گرفت.

در تاریخ 24-23 ژانویه سال جاری میلادی در پایتخت قزاقستان برای نخستین بار، مذاکرات مستقیمی بین گروه‌های مسلح مخالف در سوریه و نمایندگان دولت سوریه با میانجیگری روسیه، ایران و ترکیه (سه کشور ضامن صلح در سوریه) برگزار شد که به امضای بیانیه پایانی در مورد حل و فصل مسالمت‌آمیز بجران سوریه و توافق طرفین برای ادامه مذاکرات در این راستا انجامید. اعضای شورای امنیت سازمان ملل این بیانیه را تصویب کرده و این رایزنی‌ها را گام مهمی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه ارزیابی کردند.

سازمان ملل متحد در حال حاضر در حال فراهم سازی مقدمات دور بعدی مذاکرات بین سوری‌ها در ژنو است.

هر چند "استفان دی میستورا" نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در پایان مذاکرات آستانه گفته بود که این مذاکرات در تاریخ 8 فوریه انجام خواهد شد، ولی این گفتگوها به اواخر ماه فوریه موکول شده است.

دی‌میستورا تاکید کرده است که اگر گروه‌های معارض سوری نتوانند هیئت واحدی را برای مذاکرات آتی ژنو تشکیل دهند؛ خودش این کار را خواهد کرد و این در حالی است که معارضان سوری تاکید کردند که دی‌میستورا اختیار چنین کاری را ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل