بازدید 2445

طرح افزایش تعداد نمایندگان باید مسکوت شود

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور معتقد است که طرح افزایش تعداد نمایندگان به حل مشکلات کمکی نخواهد کرد.
کد خبر: ۶۶۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ 04 February 2017
ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: 2 طرح برای افزایش 20 و 40 نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود دارد، همچنین لایحه‌ای نیز از سوی دولت تهیه شده که بر طبق آن 20 نماینده به تعداد نماینددگان فعلی مجلس افزوده خواهد شد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به کلیات این موضوع اعتقاد دارم که افزایش تعداد نمایندگان باید مسکوت گذارده شود، زیرا افزایش 20 یا 40 نماینده به تعداد فعلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بارهای هزینه‌ای را به دولت و کشور تحمیل می‌کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون اساسی برای افزایش تعداد نمایندگان از قید "می‌تواند" استفاده کرده است، ادامه داد: با اضافه شدن 20 یا 40 نماینده به تعداد فعلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اتفاق مثبت خاصی رخ نمی‌دهد، از آنجائی که برخی نمایندگان بیشتر تمرکز خود را بر روی کارهای محلی گذارده‌اند به دنبال افزایش تعداد نمایندگان هستند تا به آن‌ها در این زمینه کمک کنند.

ابوترابی با بیان اینکه به لحاظ ساختاری باید دو مجلس محلی و اصلی در کشور داشته باشیم، متذکر شد: مجلس محلی باید در جهت رفع مشکلات منطقه‌ای فعالیت کند و مجلس اصلی نیز باید به مسائل ملی مانند برنامه ششم توسعه و برجام رسیدگی کند، گفتنی است که قانون تجارت در حال حاضر 3 دوره است که در کمیسیون مربوطه خود معطل مانده زیرا وقتی مهیا نشده تا این قانون در صحن مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نمایندگان به قدری درگیر مسائل محلی شده‌اند که تراز مجلس شورای اسلامی به سطح یک مجلس محلی تنزل یافته و دیگر آن جایگاه ملی را ندارد، افزود: اعتقاد من این است که با افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی نمی‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم بلکه باید به لحاظ ساختاری با تشکیل پارلمان‌های محلی قدرتمند، این مشکلات را حل کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این راستا به دنبال طرحی با کمک دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه تهران، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه شیراز هستم، گفت: این کار آغاز شده و مقدمات کار در مرکز پژوهش های مجلس انجام شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار