بازدید 3024

قیمت گوسفند ایرانی3برابرکشورهای همسایه است

رئیس شورای تامین دام زنده گفت: آنقدر قیمت گوسفند ایرانی نسبت به کشورهای همسایه گران است که نه تنها از ایران قاچاق نمی‌شود بلکه تمایل قاچاق گوسفند از آن طرف به داخل وجود دارد و شیوع تب برفکی در سال گذشته به همین دلیل بوده است.
کد خبر: ۶۶۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 03 February 2017
رئیس شورای تامین دام زنده گفت: آنقدر قیمت گوسفند ایرانی نسبت به کشورهای همسایه گران است که نه تنها از ایران قاچاق نمی‌شود بلکه تمایل قاچاق گوسفند از آن طرف به داخل وجود دارد و شیوع تب برفکی در سال گذشته به همین دلیل بوده است.

به گزارش فارس،‌طی چند ماه اخیر قیمت گوشت قرمز در بازار نسبت به سال گذشته تا 40 درصد افزایش داشت تا جایی که دلایل مختلفی از جمله کمبود دام زنده و قاچاق دام به کشورهای همجوار از جمله عراق دلیل افزایش این قیمت عنوان شد اما منصور پوریان رئیس شورای تامین دام زنده در گفت‌‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس این موضوع را به شدت تکذیب کرد و گفت: نه تنها کمبود دام سبک زنده نداریم بلکه با افزایش تولید هم مواجه‌ایم.

وی تصریح کرد: اگر اجازه صادرات دام زنده نمی‌دادند می‌توان گفت دام زنده قاچاق می‌شد اما از آن جایی که صادرات دام آزاد است چنین چیزی امکان ندارد.

پوریان با تاکید بر اینکه قیمت دام سبک ایرانی به مراتب بالاتر از قیمت دام در کشورهایی همچون عراق است خاطرنشان کرد: قیمت هر عدد گوسفند مرغوب صادراتی ایرانی  215 دلار است در حالی که در عراق این رقم برای یک راس دام 75 دلار است. در نتیجه عراقی‌ها نه تنها تمایلی به واردات یا قاچاق دام از ایران ندارند بلکه تلاش می‌کنند تا دام خود را به ایران قاچاق کنند.

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده خاطرنشان کرد: هم اکنون تنها 2 درصد دام تولیدی کشور به کشورهایی همچون کویت، عمان و امارات صادر می‌شود.

وی افزود: اتفاقا جالب اینجاست که پس از مساله حمله داعش به سوریه و زورگیری دام روستائیان  این منطقه ،اکنون دام‌ها در خیابان‌های عراق رها شده‌اند و به دلیل شرعی کسی حاضر به خرید یا استفاده از این دام‌ها که غصبی محسوب می‌شود نیست و برخی در تلاش‌اند تا این دام‌ها را از طریق قاچاق وارد ایران کنند.

به گفته رئیس شورای تامین دام زنده سال گذشته شیوع تب برفکی در برخی استان‌های غربی کشور به دلیل قاچاق دام از طریق کشورهای همسایه اتفاق افتاد چرا که دام‌های ایرانی کاملا تحت پوشش واکسن تب برفکی و بیماری‌هایی شبیه به ‌آن قرار دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان