بازدید 2644

پیام‌ حمله موشکی نیروهای یمن به ناوچه جنگی عربستان

سر دبیر روزنامه رأی الیوم در یادداشی نوشت که حمله موشکی نیروهای یمنی به ناوچه عربستان نشان می‌دهد که این نیروها به سلاح‌های پیشرفته‌ای مجهز‌اند.
کد خبر: ۶۶۲۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۷ 02 February 2017
سر دبیر روزنامه رأی الیوم در یادداشی نوشت که حمله موشکی نیروهای یمنی به ناوچه عربستان نشان می‌دهد که این نیروها به سلاح‌های پیشرفته‌ای مجهز‌اند.
 

به گزارش فارس، نیروهای انصار الله و ارتش یمن روز دوشنبه از انهدام یک ناوچه جنگی عربستان سعودی با 172 سرنشین در نزدیکی بندر الحدیده خبر دادند که 2 کشته و 3 زخمی داشت.

«عبدالباری عطوان»، تحلیلگر جهان عرب و سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم» در یادداشتی به این رویداد مهم در یمن اشاره کرد.

وی در ابتدا به سخنان یکی از تحلیلگران در دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن اشاره کرد که گفته است، در طول تاریخ هر نیرویی که وارد یمن شده، شکست خورده است و ائتلاف عربستان سعودی نیز از این شکت مستثنی نخواهد بود.

عطوان حمله موشکی انصار الله و انهدام ناوچه عربستان را تحول مهم دانست که پخش لحظات برخورد موشک به این ناوچه، دروغ بودن روایت عربستان سعودی در این خصوص را نشان داد که گفته بود قایق‌های انتحاری انصارالله به این ناوچه حمله کرده‌اند.

سردبیر رأی الیوم می‌نویسد، انهدام این ناوچه خواه با موشک بوده باشد خواه با قایق‌های انتحاری، نشان دهنده تحول نظامی در جنگ یمن است و بیانگر آن است که نیروهای یمن دارای سلاح‌های بسیار پیشرفته‌ای در اختیار دارند و «عملیات اخیر تنها نوک کوه یخی است».

وی در مورد پیام‌هایی که این حمله موشکی می‌تواند داشته باشد، می‌نویسد، پیامی که نیروهای یمنی با این حمله به عربستان فرستادند این  است که بندر الحدیده که 67 درصد از کالاهای تجاری و اساسی یمن از این بندر وارد می‌شود، خط قرمزی برای آن‌ها است.

رأی الیوم به نقل از یک منبع نظامی بلند پایه وابسته به جنبش انصارالله تأکید کرد که دفاع از الحدیده اهمیتی به مراتب پیشتر از دفاع از شهر صنعاء، پایتخت یمن دارد و ائتلاف انصارالله با رئیس جمهور سابق این کشور تا پای جان از این بندر دفاع خواهند کرد تا به دست ائتلاف عربستان نیفتد.

عبدالباری عطوان به رویداد اخیر دیگری در یمن اشاره کرد که تفنگداران آمریکایی با هلی برن در منطقه البیضاء، با نیروهای القاعده درگیر شدند و در حمله بالگردهای آپاچی آمریکا 41 نفر کشته شد که بیشتر آن‌ها غیر نظامی و کودک و زن بودند.

وی می‌نویسد، این منطقه تحت کنترل نیروهای انصار الله است و و چه بسا کشتار اخیر، القاعده را به سمت انتقام جویی از آمریکا و عربستان سوق دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل