بازدید 2456

لزوم انسجام و هماهنگی گمرکی درون دولت

عضو فراکسیون گمرک مجلس گفت:سامانه جامع الکترونیکی جدید گمرک به دست جوانان پرشور و انقلابی کشور استقرار یافته و توسط گمرک جمهوری اسلامی با همکاری دانشگاه تهران بومی سازی شده است.
کد خبر: ۶۶۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 01 February 2017
در نشست مشترک عصر سه شنبه (12 بهمن) با حضور نمایندگان عضو فراکسیون گمرک مجلس شورای اسلامی و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی، ضمن بازدید از سامانۀ جامع الکترونیکی جدید در گمرک، در این خصوص توضیح  داده شد.

سیدحسن حسینی شاهرودی در این نشست با اشاره به اینکه سامانۀ جامع الکترونیکی جدید گمرک به دست جوانان پرشور و انقلابی کشور استقرار یافته از بومی سازی آن توسط عزیزان گمرک جمهوری اسلامی با همکاری دانشگاه تهران قدردانی کرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس گفت: از طرف کمیسیون اقتصادی مجلس از این سامانه بازدید داشته ایم و از 4 سال قبل نیز در جریان استقرار این سامانه توسط دوستان گمرک بوده ایم و اینک با جرأت و جسارتی که از خود نشان دادید افتخار اجرایی شدن آن نصیب  گمرک شده و این سامانه به چندین دستگاه دیگر نیز مرتبط شده است.

عضو هیئت رئیسۀ فراکسیون گمرک مجلس شورای اسلامی افزود: جای 2 سؤال بزرگ وجود دارد که با توجه به اینکه یکی از موانع صادرات و اقتصادِ صادرات محور، در بحث گمرکی بوده و همین مسائلی که دراین جلسه مطرح شد که 45 قانون گمرکی وجود دارد، 12 رویه در گمرک ما بوده در عین حالی که در دنیا تنها 3 رویه وجود دارد، 33 نوع عوارض وضع شده، 22 سازمان درگیر مجوزات گمرکی هستند و موارد بسیار دیگر، چرا در اصلاح قانون گمرکی که درحال حاضر در کمیسیون اقتصادی مطرح است، نسبت به مواردی که ذکر شد توجهی نشده و اصلاحات جامعی که دربرگیرنده تمام این مسائل و حل این مشکلات باشد به انجام نرسیده است؟

دبیرکمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد:یقین بدانیم هر چه زمان می گذرد و در همین برنامۀ ششم توسعه و لایحۀ برنامۀ بودجه 96 چندین مورد بر 33 نوع عوارض گمرکی قبلی افزوده خواهد شد و با توجه به این افزایش، مستلزم به روز رسانى سیستم گمرکی خواهیم بود. چرا تاکنون طرحی منسجم که اصلاحات کامل را در بر بگیرد، ارائه نشده است!

حسینی شاهرودی با بیان سؤال دیگر خود ،تصریح کرد: احساس می شود علی رغم زحماتی که مجموعۀ گمرک کشور متحمل شده، ایمان ما به کاری که آنها صورت می دهند و حمایت مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصادی را به همراه دارد،ولی در درون دولت هنوز این هماهنگی و انسجام لازم دیده نمی شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی