بازدید 2000
فولادگر:

قانون فعالیت احزاب ضعف ندارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ساختار کشور ما حزبی نیست بلکه در انتخابات طیف ها فعالیت می کنند و در نهایت لیستی رای می آورد این موضوع به دلیل ضعف قانون نیست بلکه به ساختار کشور بر می گردد.
کد خبر: ۶۶۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 01 February 2017
به گزارش خانه ملت، حمیدرضا فولادگر ، با اشاره به انتقاد برخی به نوع فعالیت احزاب اظهار داشت: در دوره مجلس هشتم، به اتفاق آقای بادامچیان، عضو کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور بودم به کمک پژوهشگرا و صاحب نظران احزاب، قانون فعالیت تشکل های احزاب را به روز و اصلاح کردیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما در نهایت در مجلس هشتم نهایی نشد تا اینکه در مجلس نهم مجدد بررسی های لازم بر روی اصلاحیه های صورت گرفته انجام شد، با این حال شورای نگهبان ایرادهایی گرفت که در دو مرحله این ایرادها برطرف شد.

وی گفت: در نهایت با اصرار شورای نگهبان بر یکی از ایرادها که در خصوص حق رای نمایندگان مجلس عضو در کمیسیون ماده 10 احزاب بود، مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضوع ورود کرد و این حق رای را مجدد به دو نماینده مجلس برگرداند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: شورای نگهبان با حق رای نمایندگان مجلس درکمیسیون ماده 10 مخالف بود اما از آنجایی که پیش از اصلاح قانون این حق رای وجود داشت در نهایت مجمع تشخیص مصلحت نظام با حق رای موافقت کرد.

فولادگر تاکید کرد: با رفع ایرادهای شورای نگهبان، درنهایت مجلس اصلاح قانون فعالیت احزاب ابلاغ کرد و با قانون جدید کمک بسیاری به فعال شدن تشکل های سیاسی شد بنابراین برای بانشاط شدن فعالیت احزاب دیگر نیازی به اصلاح قانون موجود نیست.

وی افزود:در این قانون، احزاب منضبط شدند تا به طور مثل دیگه 250 حزب رو کاغذ نداشته باشیم و هیچ فعالیتی از آنها سر نزند. همچنین تاکید شد احزاب دفاتر مشخص داشته باشند از سوی دیگر نظارت پذیرتر شود، در قانون اجازه حرکت های بیشتری به احزاب داده شد.

فولادگر با اشاره به فعالیت کمرنگ احزاب با وجود اصلاح قانون گفت: در حال حاضر دیگر بهانه ای برای فعال نبودن احزاب وجود ندارد چرا که قانون اصلاح و اختیارات بیشتری به گروه های سیاسی داده شد و از سوی دیگر شاهد هستیم دولت هم معتقد به حرکت های حزبی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علت اصلی عدم فعالیت احزاب به این بر می گردد که ساختار کشور ما حزبی نیست، درست است که در زمان انتخابات لیست ها رای می آورند اما براساس فعالیت گروه های سیاسی چنین اتفاقی رخ نمی دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان