بازدید 6022

بخشی از مغز انسان در زمان خستگی به خواب می‌رود

کد خبر: ۶۶۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳ 01 February 2017
زمانی که فرد احساس کسالت می‌کند یا خستگی زیاد دارد، بخشی از مغز او به صورت موضعی به خواب می‌رود.

به گزارش فارس، دانشمندان در یک مطالعه جدید به این نتیجه رسیدند زمانی که احساس خستگی شدید می‌کنیم یا کسل هستیم، حتی اگر کاملا بیدار باشیم بخشی از مغز ما به طور کامل خوابیده است و در حالت غیرفعال به سر می‌برد.

دکتر «جرِمی اسلاتر» و همکارانش در دانشگاه تگزاس در مطالعات جدید خود به این نتیجه رسیدند که مغز انسان می‌تواند «خواب موضعی» را تجربه کند و بر این اساس در طول شبانه‌روز برحسب نحوه فعالیت بدن، بخش‌هایی از مغز می‌تواند به خواب برود یا بیدار شود.

میزان خواب موضعی و نحوه بروز آن در طول روز تغییر می‌کند و دانشمندان با مطالعات علمی خود به این نتیجه رسیدند شدت خستگی که انسان در پایان یک روز تجربه می‌کند، می‌تواند نشان دهد که چه میزان از مغز او به خواب رفته است.

در این مطالعه، 6 فرد حضور داشتند که به مغز هر یک از آنها بیش از 100 الکترود نصب شده بود و تا نحوه فعالیت‌های مغز و سیگنال هایی که ارسال می‌کند به دقت تحلیل شود.

محققان در پایان متوجه شدند زمانی که فرد احساس کسالت می‌کند یا خستگی زیاد دارد، بخشی از مغز او به صورت موضعی به خواب می‌رود و به همین خاطر است که در چنین شرایطی انسان نمی‌تواند تحلیل‌های عمیق و درست انجام دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر