بازدید 1832

امکان ورود مینو خالقی به مجلس از زبان مطهری

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «استفساریه اخیر مجلس در مورد قانون انتخابات مجلس باید به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شود» گفت که در صورت رأی مجمع به نفع مجلس، مینو خالقی می‌تواند وارد مجلس شود.
کد خبر: ۶۶۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 01 February 2017
به گزارش ایسنا، علی مطهری درباره مصوبه اخیر مجلس در خصوص قانون انتخابات، گفت: اصرار مجلس بر نظر خود در استفساریه تبصره ۴ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که پس از دو بار رفت و برگشت به شورای نگهبان انجام گرفت و طبق آن شورای نگهبان پس از مهلت 20 روزه مذکور در این قانون نمی‌تواند مجددا درباره صلاحیت یک نامزد انتخابات مجلس اظهار نظر کند، به این معنی است که این مصوبه باید به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود تا این مجمع میان مجلس و شورای نگهبان داوری و حکم نهایی را صادر کند.

وی افزود: اگر مجمع این مصوبه را به سرعت در دستور کار خود قرار دهد و به نفع مجلس رای بدهد با توجه به اینکه از نظر حقوقی استفسار عطف به ماسبق می‌شود و شامل گذشته نیز می‌گردد، در این صورت خانم مینو خالقی منتخب مردم اصفهان که به ناحق کنار گذاشته شد می‌تواند وارد مجلس شود.

نماینده مردم تهران در مجلس، تأکید کرد: البته این مصوبه کلی است و در آینده حقوق نامزدهای انتخابات‌های مجلس و رای دهندگان به آنها را حفظ می‌کند.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر