بازدید 2261

هیلی: آزمایش موشکی ایران کاملا غیرقابل قبول است

نماینده آمریکا در سازمان ملل با «غیر قابل قبول» خواندن آزمایش موشکی توسط ایران، گفت واشنگتن بر اقدامات ایران چشم نخواهد بست.
کد خبر: ۶۶۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۲ 01 February 2017
نماینده آمریکا در سازمان ملل با «غیر قابل قبول» خواندن آزمایش موشکی توسط ایران، گفت واشنگتن بر اقدامات ایران چشم نخواهد بست.

به گزارش فارس، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل پس از نشست شورای امنیت، آزمایش موشکی ادعایی توسط ایران را «کاملا غیرقابل قبول» خواند.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «آنچه می‌دانیم این است که قطعنامه ۲۲۳۱ که در سال ۲۰۱۵ به دست آمد، می‌گوید که آن‌ها نمی‌توانند دست به آزمایش موشک‌های بالستیک بزنند.»

هیلی افزود: «در سپتامبر ۲۰۱۶ هم وزیر دفاع ایران گفت آن‌ها تا مارس ۲۰۱۷ به سراغ تولید این موشک‌ها خواهند رفت. آن‌ها باید بدانند که قطعنامه ۲۲۳۱ معنی و مفهومی دارد.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: «این کار را [صدور قطعنامه] نکردیم تا صرفا آن را انجام داده باشیم، بلکه این کار را کردیم تا به آن احترام گذاشته شود.»

او همچنین با بیان اینکه موشک ایران کلاهکی به وزن بیش از ۵۰۰ کیلوگرم را تا بردی بیش از ۳۰۰ کیلومتر حمل می‌کند، مدعی شد که این میزان برای حمل یک کلاهک اتمی کافی است.

هیلی با رد اظهارات مقامات ایرانی که می‌گویند تهران «قصد حمله به جایی را ندارد»، گفت: «این چیزی است که جهان باید از آن نگران باشد. ایالات متحده خام نمی‌شود، ایالات متحده بی‌کنار نمی‌ایستد.»

وی با بیان اینکه واشنگتن گفته‌های خود را عملی می‌کند، گفت: «اطمینان خواهیم یافت که آن‌ها متوجه می‌شوند که این چیزی نیست که ما بپذیریم و می‌خواهیم اطمینان یابیم که ممنوعیت‌های ذکر شده مبنی بر اینکه هیچ کشوری نباید به آن‌ها فناوری لازم را منتقل کند، رعایت شود.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل افزود: «گفته‌ایم که در این دولت ما بر چنین رخدادهایی چشم نخواهیم بست. ما عمل خواهیم کرد، ما قدرتمند خواهیم بود، صدایمان بلند خواهد بود و هرآنچه که برای حفاظت از مردم آمریکا لازم باشد، انجام خواهیم داد.

دیروز شبکه «فاکس نیوز» به نقل از مقامات نظامی آمریکا مدعی شد که ایران یک فروند موشک بالستیک میان‌برد آزمایش کرده است.

قطعنامه 2231 که توافق هسته‌ای زیرمجموعه آن است از ایران خواسته روی موشک‌هایی که برای داشتن قابلیت حمل کلاهک اتمی طراحی شده‌اند کار نکند.

ایران، روسیه و چین تأکید دارند که لحن به کار رفته در قطعنامه الزام‌آور نیست. کشورهای غربی هم از به کار بردن عبارت «نقض قطعنامه» خودداری کرده و آن را ناهمخوان یا ناقض روح قطعنامه توصیف کرده‌اند.

در ماه مارس سال گذشته هم شورای امنیت برای بررسی آزمایش موشکی توسط ایران تشکیل جلسه داد و بدون صدور قطعنامه یا اقدام خاصی به جلسه خود پایان داد.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان