بازدید 2604

اولین عملیات زمینی دوران ترامپ؛ یک افتضاح کامل

برخی مقامات ارشد نظامی آمریکایی اعتراف کردند که اولین عملیات برون مرزی نیروهای ویژه آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ اشتباهات زیادی داشت.
کد خبر: ۶۶۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۰ 01 February 2017
برخی مقامات ارشد نظامی آمریکایی اعتراف کردند که اولین عملیات برون مرزی نیروهای ویژه آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ اشتباهات زیادی داشت.

به گزارش فارس، در اولین عملیات برون‌ مرزی نیروهای ویژه آمریکا که با مجوز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا انجام گرفت، روز یکشنبه دو آمریکایی در یمن کشته شدند.

بنا بر گزارش شبکه «ان‌بی‌سی»، یکی از آن‌ها عضو یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا (SEAL) و دیگری دختر 8 ساله «انور العولقی» از رهبران القاعده یمن بود که «نیو مکزیکو» متولد شده بود. خود عولقی هم که شهروند آمریکا بود، در سال 2011 در حمله هوایی ارتش آمریکا به یمن کشته شده بود.

طبق گفته یکی از مقامات نظامی ارتش آمریکا، این حمله در جنوب یمن با هدف دستیابی به اطلاعات ارزشمند به ویژه تجهیزات رایانه‌ای صورت گرفت.

بنا به گفته مقامات آمریکایی، سه نفر از رهبران القاعده در این حمله هوایی کشته شدند.

یک مقام ارشد نظامی آمریکا می‌گوید، برخلاف گزارشات اولیه، این اولین حمله پنهانی ترامپ بوده است. این مأموریت شامل استفاده از نیروهای زمینی در کمپ القاعده در نزدیکی «البیضاء» در جنوب مرکزی یمن بوده است.

وی درباره این عملیات گفت: «تقریباً همه چیز اشتباه پیش رفت».

این گزارش ادامه داد، هواپیمای «ام وی 22 اوسپری» در نزدیکی محل، یک فرود سخت داشت و چندین نفر از نیروهای یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا زخمی شدند که جراحات یکی از آن‌ها شدید بود.

طبق این گزارش، این هواپیمای پروانه گردان (تیلت روتور) نزدیک بود از بین برود. یکی از نیروهای یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا در حین درگیری روی زمین کشته شد و چندین غیرنظامی از جمله زنان نیز کشته شدند.

طبق این گزارش، «جیمز متیس» مجبور شد یکی از بزرگترین مراسم‌های سالانه واشنگتن را ترک کند تا با واکنش‌ها و پیامدهای این حادثه روبرو شود.

روز دوشنبه هفته جاری، وی بیانیه‌ای را منتشر کرد و هویت عضو یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا را که در حمله کشته شد علام کرد.

این مقام نظامی ارشد ارتش آمریکا گفت که دختر 8 ساله کشته شده در این حمله نورا نام داشته است که در نتیجه این حمله به همراه چندین زن یمنی دیگر جان خود را از دست داد.

«ناصر العولقی» پدربزرگ این دختر گونه‌ دیگری این رخداد را توصیف کرد و در اینباره گفت: «نوه من برای مدتی در کنار مادر خود زندگی می‌کرد و در زمان وقوع حمله، آن‌ها در خانه‌ای نشسته بودند و گلوله‌ای در ساعت 2:30 نیمه‌شب به گردن وی اصابت کرد. دیگر کودکان آن خانه نیز کشته شدند».

او گفت که نوه‌اش دو ساعت بعد از اصابت گلوله جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: «نیروهای یگان ویژه نیروی دریای آمریکا وارد یک خانه دیگر شدند و همه اعضای آن را از جمله زنان را کشتند. آن‌ها خانه را به آتش کشیدند. یک فرضیه وجود دارد مبنی بر اینکه زنی که در خانه بود از عربستان سعودی بود که با القاعده ارتباط داشت. تمام آنچه می‌دانیم این است که او معلم کودکان بوده است».

العولقی ادامه داد که نوه و مادرش از صنعا پایتخت یمن فرار کرده بودند تا از حملات خمپاره‌ای در امان باشند. مادر کودک موفق شده با جراحات اندک از حمله جان سالم به در برد.

ناصر العولقی اعلام کرد که برادر زن العولقی نیز در حمله هوایی نیروهای آمریکایی کشته شده است.

بنا به گزارش ان‌بی‌سی، روایات از مجموع کشته شدگان متفاوت است و پنتاگون می‌گوید 14 شبه‌نظامی به همراه تعداد زیادی غیرنظامی کشته شدند و ناصر العولقی اعلام کرد که تعداد کشته شدگان نظامی و غیرنظامی این حمله 59 نفر بوده است.

سازمان اطلاعاتی آمریکا معتقد بود که العولقی جانشین احتمالی «اسامه بن لادن» بوده است. بن لادن 6 ماه زودتر از العولقی کشته شد.

«نورا العولقی» دومین فرزند العولقی بود که توسط نیروهای آمریکایی کشته شد. دو هفته بعد از آنکه انور در اواخر 2011 کشته شد، پسر 16 وی به نام عبدالرحمان نیز در یک حمله هوایی هدف گرفته شد.

این گزارش در پایان نوشت، مرگ سه عضو یک خانواده، خواه عمدی یا غیرعمدی کشته شده باشند، موجب می‌شود روایات القاعده از ماجرای رخ داده، برجسته‌تر و قابل باورتر شود.

طبق این گزارش، گروه‌های تروریستی به عنوان بخشی از برنامه تبلیغاتی خود، در حال انتشار و پخش تصاویری از کودکانی هستند که بنا بر گزارش‌ها توسط نیروهای آمریکایی کشته شدند. تصاویر نورا العولقی نیز پیش از این به طور گسترده در رسانه‌های عرب پخش شده بود.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار