بازدید 3244

همراهی دموکرات ها و جمهوری خواهان در لغو دستور ترامپ

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر دو جریان آمریکا با ممنوعیت صدور ویزا برای اتباع برخی کشورها مخالف هستند و برای لغو آن در مجلس سنا رای مثبت می دهند بنابراین ترامپ از حق وتو برخوردار نخواهد بود.
کد خبر: ۶۶۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 31 January 2017
 عزت الله یوسفیان ملا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به طرح مجلس سنا برای لغو دستور ترامپ اظهار داشت: از آنجایی که دموکرات های مجلس سنا در اقلیت هستند باید دید آیا دموکرات ها با این طرح موافق هستند یا نه اما موضوع این است که حتی جمهوری خواهان با برخی دستورهای ترامپ مخالفت می کنند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: به طور مثال دموکرات ها و جمهوری خواهان بر موضوع پرواز ممنوع هم نظر هستند بنابراین هرگز طرح لغو این دستور درمجلس سنا و آمریکا رای نه خواهد آورد. بنابراین بعضی دستورهای ترامپ مورد قبول هر دو جریان حاکم بر واشنگتن است.

وی گفت: اما در زمینه عدم صدور ویزا به اتباع کشورهای مختلف باید گفت که جمهوری خواهان هم مخالف هستند و این احتمال وجود دارد که لغو دستور ترامپ در مجلس سنا با موافقت جمهوری خواهان نیز رو به رو شود.

این نماینده افزود: اما در برخی موارد که جنبه عمومی نداشته باشد و اهداف حزبی باشد همراهی جمهوری خواهان با دموکرات ها رخ نخواهد داد چرا که برخی برنامه های ترامپ، همان برنامه جمهوری خواهان است با این حساب دموکرات ها نمی توانند همه دستورهای ترامپ را با همراهی جمهوری خواهان لغو کنند.

یوسفیان تاکید کرد: حتی در برخی موارد اقدامات ترامپ خواسته دموکرات ها است بنابراین لغو همه اقدامات نادرست و غیرمعقول رئیس جمهور آمریکا از سوی سنا امر غیرممکن خواهد بود. اما موضوعات شهروندی و صدور ویزا از جمله مسائلی است که جمهوری خواهان نیز با آن مخالف هستند و می توان پیش بینی کرد که با رای بالا موضوع لغو خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سویی اگر جمهوری خواهان و دموکرات ها اتفاق نظر داشته باشند و به طرح مذکور بالای  دو سوم رای بدهند دیگر رئیس جمهور حق وتو نخواهد داشت و خود به خود دستور ترامپ در خصوص ویزا لغو می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار