بازدید 2511

ساختار قدرت ایالات متحده با ترامپ وارد جنگ می شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که ساختار حکومت ایالات متحده برای مهار اقدامات ترامپ وارد عمل خواهد شد،گفت: براساس قانون اساسی ایالات متحده اختیارات بین رئیس جمهوری و کنگره تقسیم شده است و همین مساله تاکنون منجر به بروز درگیری هایی میان دو قوه شده است.
کد خبر: ۶۶۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 31 January 2017
کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تحلیل رفتاری «دونالد ترامپ» گفت: رئیس جمهوری آمریکا ظرف چند هفته اخیر با تصمیماتی که عملیاتی کرده است منجر به بروز شکاف و آشوب در جامعه آمریکا شده است.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم ترامپ مبنی بر منع ورود اتباع 7 کشور به خاک آمریکا یا لغو تفاهم نامه های کلان اقتصادی ایالات متحده نظیر پیمان ترانس پاسیفیک منجر به متضرر شدن صنایع مختلف این کشور شده است.

وی با اشاره به موضع گیری کمپانی استارباکس علیه فرمان ترامپ و استخدام 10 هزار مهاجر تصریح کرد: شرکت های بزرگی نظیر گوگل ، مایکروسافت وحتی ناسا با بحران متخصص مواجه خواهند شد و همین مساله لایه های قدرت را در حکومت ایالات متحده بر علیه ترامپ بسیج خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مساله اساسی در مورد ترامپ اینجاست که دموکرات ها در رسانه ها نفوذ گسترده ای دارند و اقدامات جانشین اوباما را ضمن به چالش کشیدن افکار عمومی را تحریک می کنند.

وی ضمن اشاره به برخی نارضایتی ها در جمهوری خواهان از نوع رفتار ترامپ گفت: سناتورها و نمایندگان هم حزبی رئیس جمهوری آمریکا که اتفاقا در کنگره حضور دارند قطعا تحت فشار صنایع و حتی ایالات مختلف وارد عمل خواهند شد.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: براساس قانون اساسی ایالات متحده اختیارات بین رئیس جمهوری و کنگره تقسیم شده است و همین مساله تاکنون منجر به بروز درگیری هایی میان دو قوه شده است.

وی در ادامه افزود: نکته حائز اهمیت اینجاست که قضات فدرال نیز در مورد تصمیمات جنجالی ترامپ وارد عمل شده اند که همین موضوع می تواند ابعاد گسترده تری به جدال رئیس جمهوری آمریکا با کنگره آمریکا می بخشد.

این نماینده مجلس دهم در انتها گفت: ترامپ اگرچه به عنوان رئیس رئیس جمهوری آمریکا قدرت زیادی را به چنگ آورده است اما در صورت گسترش مجادلات کنگره ، قضات فدرال و صنایع آمریکا با توجه به موج اعتراضات برای مستاجران جدید کاخ سفید گران تمام می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار