بازدید 2577

پیاده کردن مدیران از قطار انقلاب افتخار نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک فرا رسیدن ایام دهه مبارک فجر گفت: در تئوری امام (ره) اساس کار حکومت، بر تفکر اسلامی و حکمرانی واقعی مردم قرار داشت.
کد خبر: ۶۶۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷ 31 January 2017
دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز (سه شنبه 12 بهمن) مجلس شورای اسلامی با تبریک فرا رسیدن دهه فجر در نطق پیش از دستور خود گفت: در سال 57 در چنین روزی امام خمینی (ره) با ورود خود به ایران تحولی ایجاد نمود که به تحقیق بزرگترین تحول قرن بود. با حضور امام راحل در کشور حکومت دیکتاتوری وابسته شاه از هم پاشیده شد، حکومتی که مهمترین امتیاز خود را نمایندگی ژاندارمی آمریکا در منطقه می دانست.

به گزارش خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رژیم شاهنشاهی به میزانی که در مقابل قدرت های بزرگ خاضع بود، در مقابل ملت گستاخ و دیکتاتور ظاهر می شد، فساد از هر نوع سر تا پای حکومت شاه را گرفته بود، جز چند شهر که به آبادانی آن می پرداخت بقیه کشور را رها کرده بود.

دکتر لاریجانی افزود: طراحی امام راحل واژگونی همه مناسبات رژیم شاهنشاهی بود، در تئوری امام (ره) اساس کار حکومت، بر تفکر اسلامی و حکمرانی واقعی مردم قرار داشت، لذا در ساماندهی شکل حکومت آن را جمهوری اسلامی نامید تا این دو رکن همیشه در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در نظریه امام راحل، مردم در همه شئون کشور محور قرار داشت، چه در سیاست، چه در اقتصاد، چه در فرهنگ. همه نهادهای حکومتی مستقیم یا با واسطه با رأی مردم مستقر گردیدند. مجلس که عصاره اراده ملت است در رأس امور قرار گرفت. قوه مجریه بخشی به صورت مستقیم و بخشی با واسطه مجلس و با اراده مردم انتخاب می شوند، رهبری که بالاترین مقام حکومت است، با رأی مجلس خبرگان انتخاب می گردد که اعضای آن توسط مردم مشخص می شوند.

 

امام راحل شعار نه شرقی و نه غربی را دیپلماسی نظام قرار داد

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نگاه امام راحل استقلال در همه وجوه آن عامل عزت ملی معرفی گردید چه استقلال فرهنگی، سیاسی و چه استقلال اقتصادی. به همین جهت در مقابل شرق و غرب ایستاد و شعار نه شرقی و نه غربی را دیپلماسی نظام قرار داد.گرچه این سیاست به مذاق هیچ کدام از قدرت‌های جهانی خوش نیامد و دست به دست هم دادند تا جنگ صدام را بر ما تحمیل کردند اما قدرت‌ها با سرافکندگی مجبور شدند جنگ را خاتمه دهند و فهمیدند ملت ایران با راهنمایی‌های امام راحل ملتی عزتمند است و دست از مبارزه برنمی‌دارد.

وی ادامه داد: نمایندگان محترم مجلس، امروز در فضای غبارآلودی که گاه به خاطر اختلاف نظرهای سیاسی ایجاد می‌شود حقایقی از خدمات انقلاب نادیده گرفته می‌شود که ظلم بزرگی به انقلاب است که جهان اسلام را تکان داد.

دکتر لاریجانی گفت: آیا در استقامت امام راحل در استقلال سیاسی، ملت ایران ضرر کرد یا امروز سرافراز است؟ آیا تردیدی وجود دارد که ایرانی که قبل از انقلاب اسلامی به خاطر حمایت از اسرائیل در نزد کشورهای اسلامی سرافکنده بود امروز محور مقاومت و تحولات غیرتمندانه در منطقه است.

وی ادامه داد: علیرغم تمامی فشارهای بین‌المللی قدرت‌های بزرگ، ایران امروز موفق به دانش پیشرفته هسته‌ای نشده است؟ گرچه برخی از کشورهای بزرگ برای اینکه خود را موفق نشان دهند زیادی سخن می‌گویند، آیا حفظ دانش هسته‌ای در پس توافق هسته‌ای  امر کم ارزشی بود؟ آیا امروز ایران قدرت اصلی در مبارزه با تروریسم در منطقه نیست. کشورهای بزرگ که در این زمینه فقط بیانیه‌ای صادر می‌کنند و 60 کشور متعهد شدند به صورت کاغذی بجنگند.

 

ایران قدرت مهم منطقه در تکنولوژی موشکی است

دکتر لاریجانی افزود: در زمینه استقلال اقتصادی امام راحل روحیه‌ای به جوانان زمان خویش القاء نمود که در مقابل تکنولوژی‌های نو، به خود مسلط شود لذا در دوران جنگ که همه گونه تحریم علیه ایران ایجاد نمودند، ایران صاحب تکنولوژی موشکی شد، امروز از این جهت قدرت مهم منطقه است.

وی ادامه داد: علیرغم تحمیل هزار میلیارد دلار  خسارت جنگ و رشد جمعیت ایران که بیش از دو برابر در سال 57 شده است سهم بخش صنعت و معدن در تولید ناخالص داخلی از 15.8 درصد به 26 درصد در سال 54 رسید، سهم معدن در تولید ناخالص ملی از 0.25 درصد در سال 57 به 1.14 درصد در سال 94 رسید. در بخش فولاد از 0.36 میلیون تن در سال 57 به 17.7 میلیون تن در سال 94 رسید یعنی 4 هزار و 816 درصد افزایش یافت.

دکتر لاریجانی افزود: در بخش آلومینیوم هزار و 927 درصد رشد وجود داشته، در بخش کاشی و سرامیک 3 هزار و 83 درصد رشد، در خودرو 829 درصد رشد، در سیمان 885 درصد رشد، در سنگ آهن 7 هزار و 364 درصد رشد، در مس 66 هزار و 566 درصد رشد یعنی 300 تن تولید در سال 57 به 200 هزار تن تولید رسیده، در سرب 6 هزار و 828 درصد رشد، در سنگ تزئینی 7 هزار و 400 درصد رشد، این گام‌های بزرگ صرفاً بخشی از توسعه صنعتی کشور است.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی رشد محصولات زراعی به 484 درصد رشد، در محصولات باغی 478 درصد رشد، در شیلات 9 هزار و 471 درصد رشد، در تولید گوشت مرغ هزار و 184 درصد رشد، در شیر 258 درصد رشد به طوری که در تولید گندم امسال با وجود کم‌آبی و خشکسالی و افزایش جمعیت به خودکفایی رسیدیم.

دکتر لاریجانی گفت: در بخش تأمین اجتماعی در سال 57 افراد تحت پوشش 5.8 میلیون نفر بودند، در سال 94 ، 41.7 میلیون نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفتند و در سال‌های اخیر با پوشش بیمه سلامت قریب به همه افراد تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفتند.

وی ادامه داد: آب آشامیدنی روستاها در سال 57، 25 درصد بود، امروز به بالای 90 درصد روستاها از آب آشامیدنی برخوردارند، نرخ مرگ و میر کودکان به 111 مورد در هزار در سال 57 بود و امروز به 14 مورد در هزار رسیده است. امید به زندگی در سال 57، 55 سال بود و در سال 94 این میزان به 75 سال رسیده است، در بخش آموزش نرخ باسوادی در سال 57 به عدد 49 درصد رسید و امروز به 91.5 رسیده، تعداد دانشجویان از 16 هزار و 38 نفر در سال 57 به 4 میلیون و 800 هزار نفر رسیده، تعداد هیأت علمی از 8 هزار و 249 نفر در سال 57 به 72 هزار و 61 نفر در سال 94 رسیده است.

دکتر لاریجانی افزود: در بخش ارتباطات تعداد مشترکین تلفن ثابت 347 درصد رشد داشته، تلفن عمومی 2 هزار و 790 درصد رشد، ضریب نفوذ تلفن ثابت 875 درصد رشد، تلفن در روستاها 17 هزار و 374 درصد رشد داشته است، در سال 57 در حدود 312 روستا تلفن داشتند، امروز به 54 هزار و 520 روستا رسیده است، تلفن همراه در آن زمان نبود، امروز حدود 75 میلیون تلفن همراه در دست مردم وجود دارد.

وی ادامه داد: در زمینه مسکن از هر 126 خانوار در سال 57 حدود 100 واحد مسکونی وجود داشت، اما امروز به ازای هر 106 خانوار، 100 واحد مسکونی موجود است. در زمینه حمل و نقل، آزادراه ها، 795 درصد داشته، بزرگراه ها 2 هزار ون 768 رشد داشته، راه های روستایی 653 درصد رشد داشته است، در حمل و نقل دریایی و جابجایی کانتینرها 33 هزار 457 درصد رشد وجود داشته و ظرفیت بنادر تجاری یک هزار و 900 درصد رشد داشته است.

رئیس نهاد قانونگذاری تصریح کرد: در ترانزیت دریایی 21 هزار و 300 درصد رشد داشتیم یعنی 5 صدم میلیون تن ترانزیت دریایی وجود داشت که به 10 میلیون و 7 دهم میلیون تن ارتقا یافته است، ترانزیت ریلی 6 هزار و 933 درصد رشد داشته است و 95 هزار تن ترانزیت ریلی به 6 هزار و 682 میلیون تن رسیده است.

وی افزود: جابجایی مسافر در پروازهای داخلی 521 درصد رشد، در پروازهای بین المللی 664 درصد رشد وجود داشته است، در عرضه سرانه انرژی 270 درصد رشد، در پالایش گاز 444 درصد رشد و در زمینه تکنولوژی های نوین در دهه های اخیر می دانید که گام های بسیار ارزشمندی برداشته شده است.

 

ثمره تفکر امام راحل محور قرار گرفتن مردم در همه عرصه ها بود

دکتر لاریجانی گفت: نمایندگان محترم مجلس، به دلیل اینکه فرصت صحبت بنده براساس آیین نامه محدود است نمی توان به تفصیل در این باره سخن گفت و موارد مذکور گوشه هایی از خدماتی است که پس از انقلاب در زمینه هایی که به صورت اجمالی بیان شد، انجام شده است. آیا این افتخارآمیز نیست؟ این نتایج ثمره تفکر امام راحل بود که مردم باید در همه عرصه ها حضور داشته باشند و محور قرار بگیرند و باید به ملت ایران تبریک گفت که با حضور خود در این قلمروها عزت ایران را تضمین کرده است.

 

پیاده کردن مدیران از قطار انقلاب افتخار نیست/ هنر در این است که قلمرو انقلابیون را افزایش دهند

دکتر لاریجانی ادامه داد: مرتبه دوم به مدیریت نظام جمهوری اسلامی و مدیران انقلابی که ساماندهی این امر را نموده اند، متاسفانه در دوره هایی تلاش می شد بر مدیریت‌های انقلاب خط بطلان بکشند و امروز هم در فضای رقابت‌های سیاسی، مدیریت کشور ذبح می‌شود، هر روز ماجرایی تمام ذهنیت جامعه را به جای تمرکز به توسعه اقتصادی به سوی ابهام آفرینی سوق می‌دهد، این افتخار نیست که مرتب مدیرانی را از  قطار انقلاب پیاده کنند، هنر در این است که قلمرو انقلابیون را افزایش دهند.  

وی تاکید کرد: برادران و خواهران گرامی در میان واژه‌هایی که امام (ره) فرمودند؛ کمتر واژه ای به میزان "وحدت" می توان سراغ گرفت، اشتراکات بسیاری زیادی میان آراء سیاسیون و مدیران وجود دارد، عقل حکم می‌کند بر اشتراکات سرمایه‌گذاری کنید و نه در اختلافات.

 

مشکلات کلان اقتصاد کشور در پناه عزم ملی قابل رفع شدن است

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشکلات کلان اقتصاد کشور نظیر تورم و بیکاری که خود دلایل متنوعی دارد در پناه یک عزم ملی قابل رفع شدن است و نه پراکنده شدن و پراکندگی اذهان جامعه به امور فرعی.

وی اضافه کرد: ظرفیت مدیریت کشور باتجربه گرانقدر گذشته، سرمایه ملی برای ایران محسوب می شود که باید در جهت حل مشکلات کشور به ویژه در زمینه اقتصادی از آن بهره جست و این امر در پناه متانت همراه با عقلانیت در مدیریت کلان کشور محقق می‌گردد و نه کشمکش‌های فرسایشی سیاسی که علل قاعده در هنگامه انتخابات فزونی می یابد.

دکتر لاریجانی به سخنان یکی از سیاست‌مداران مصری که چند سال پیش در مقاله‌ای نگاشته بود اشاره کرد و افزود: مقاله‌ی او تحت این عنوان بود "چرا ما ایران را دوست داریم" استدلال او در 9 فراز اینگونه بود. "1- به خاطر اینکه رهبران ایران تلاش می‌کنند رشد قدرتمندانه پیدا کند اما رهبران عرب اینگونه نیستند.2- به خاطر اینکه مشاهده می‌کنیم ایران از نظر علمی، صنعتی و فنی رشد پیدا کرده اما عرب‌ها در این زمینه پیشرفت نکرده‌اند. 3- به خاطر اینکه ایران در برقراری توازن قوای هسته‌ای اسرائیل تحول ایجاد کرده اما عرب‌ها نتوانستند.

وی به دیگر فرازهای مقاله این صاحب نظر مصری اشاره کرد و افزود: 4- به خاطر اینکه ایران از محور مقاومت عرب‌ها از طریق اعزام کارشناس، پول و سلاح حمایت می کند اما عرب با این محور  مقاومت دشمنی می‌کنند. 5- به خاطر اینکه رهبران ایران سدی محکم در برابر پروژه‌های آمریکایی و اسرائیلی هستند اما رهبران عرب در این پروژه‌ها مشارکت می‌کنند. 6- به خاطر اینکه رهبران ایران اهمال کار و ثروت‌اندوز نیستند اما رهبران عرب اهمال کار و ثروت‌اندوزند.

دکتر لاریجانی همچنین به دیگر فرازهای مقاله این صاحب نظر مصری اشاره کرد و ادامه داد: 7- به خاطر اینکه آمریکایی‌ها دست از تلاش برای گفت وگوی مذبوحانه با ایران و رهبری آن بر می‌دارند اما رهبران ما به چابلوسی آن می‌پردازند. 8- به خاطر اینکه در ایران مردم رهبران را انتخاب، حفظ و تغییر می‌دهند اما رهبران فعلی عرب بر ما فقط ترس تزریق می‌کنند. 9- و آخر اینکه ما ایران را دوست داریم به خاطر اینکه همسایه ما و مسلمان مقاوم در برابر تفرقه‌افکنی است.

 

بیایید با همه وجود قدر این انقلاب را بدانیم

رئیس قوه مقننه در پایان گفت: دوستان بیایید با همه وجود قدر این انقلاب را بدانیم که قدرشناسی آن در گرو خدمت به مردم شرافتمند ایران است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل