بازدید 7169
۱

جانسون هم به دستور ترامپ واکنش نشان داد

کد خبر: ۶۶۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲ 31 January 2017
بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس طی اظهاراتی در نشست مجلس عوام با ادعای اینکه شهروندان دو تابعیتی بریتانیا از احکام ترامپ مستثنی هستند، بار دیگر تاکید کرد که احکام مهاجرتی رییس جمهوری آمریکا تبعیض آمیز، اشتباه ، تفرقه انگیز و جنجال برانگیز است.

به گزارش ایرنا، بوریس جانسون در جریان این نشست که شاهد حملات نمایندگان مجلس عوام علیه سیاست های ضد مهاجرتی دونالد ترامپ بود، گفت: این سیاست انگلیس نیست و لندن علاقه ای به اجرای چنین سیاست هایی ندارد.

شماری از نمایندگان مجلس عوام در جریان این نشست در سوالاتشان ضمن محکوم احکام اجرایی ترامپ در خصوص ممنوعیت موقت ورود مهاجران و پناهجویان و نیز صدور ویزا و ورود شهروندان هفت کشور مسلمان از جمله ایران، از این حکام به عنوان حرکتی 'شرم آور و تبعیض آمیز'، مغایر با موافقت ژنو در مورد پناهجویان و نیز اقدامی علیه مسلمانان یاد کردند و خواستار موضع گیری صریح جانسون شدند.
 
'دنیس اسکینر'، نماینده مجلس عوام انگلیس از جمله نمایندگانی بود که در این نشست از دولت انگلیس برای همکاری با دولت ترامپ به شدت انتقاد کرد.

اسکینر گفت: من سعی می کنم زمان دو دیکتاتور فاشیستی را یادآوری کنم که روی شهرهای بریتانیا بمب می ریختند و ما زیر پله ها پناه می گرفتیم. حال این دولت دست در دست یک فاشیست دیگر یعنی ترامپ می گذارد.

وی افزود: چیزی که من خواستارش هستم اقدامی درست و منع دیدار با ترامپ است.

جانسون در پاسخ به این اظهارات افزود: من پیشتر نظرم را در خصوص اینکه چنین سیاستی تبعیض آمیز و تفرقه انگیز و اشتباه بوده و بسیار بحث برانگیز شده است، بیان داشته ام.

جانسون گفت: سیاست مهاجرتی آمریکا مساله ای مربوط به دولت این کشور است. اما در مواجه با آن، این سیاست برای برخی اتباع انگلیسی مشکل آفرین شده است.

وزیر خارجه انگلیس افزود: به همین خاطر من روز یکشنبه گذشته با مقامات دولت آمریکا صحبت کردم و همکار من خانم 'امبر راد' وزیر کشور نیز با همتای آمریکایی اش صحبت کرده است.

وی اعلام کرد: بر همین اساس، تمام دارندگان پاسپورت انگلیسی قادر خواهند بود تا به آمریکا سفر کنند. ما همچنین از سوی سفارت آمریکا در لندن اطمینان کسب کرده ایم که این حکم اجرایی هیچ تفاوتی میان دارندگان پاسپورت انگلیسی، فارغ از محل تولدشان و یا چنانچه پاسپورت دیگری داشته باشند، ندارد.

وزیر خارجه انگلیس افزود: به هر روی این حکم موقتی است تا زمانی که دولت آمریکا سازوکارهای جدید امنیتی اش را به اجرا بگذارد.
جانسون اضافه کرد: البته این سیاست به شدت جنجالی است که سبب ناراحتی شده و تکرار می کنم سیاستی نیست که دولت ما بخواهد اجرا کند.

وی با بیان اینکه تلاش زیادی صورت گرفته تا دارندگان پاسپورت انگلیسی بتوانند به آمریکا تردد کنند، افزود: این دستاورد نشان دهنده منافع همکاری های دو جانبه میان انگلیس و آمریکا است.
سفارت آمریکا در لندن روز دوشنبه، برخلاف اعلام وزارت خارجه انگلیس در خصوص مستثنا شدن شهروندان دوتابعیتی متولد کشورهای ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن از احکام ضد مهاجرتی ترامپ، عنوان کرد که این افراد برای دریافت ویزای آمریکا اقدام نکنند.

در این اطلاعیه آمده است: پیرو حکم اجرائی رئیس جمهور آمریکا که در تاریخ 27 ژانویه 2017 به امضاء رسید، صدور ویزا به افراد بیگانه از کشورهای عراق، ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن بلافاصله و تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.
بوریس جانسون در جریان نشست مجلس عوام همچنین درپاسخ به سوال 'جولیان لویس' رییس کمیته دفاعی پارلمان در مورد درخواست های صورت گرفته برای لغو سفر رسمی ترامپ به انگلیس گفت: ورود رئیس جمهوری آمریکا به عنوان مهمترین متحد ما به انگلیس محترم است و دولت از این سفر حمایت می کند.

وزیر خارجه انگلیس همچنین بر ادامه همکاری های امنیتی میان انگلیس و آمریکا تاکید کرد و گفت: در حوزه جاسوسی، دفاع و امنیت، بیشتر از هر کشور دیگری با آمریکا همکاری خواهیم کرد.
جانسون گفت: سفر هفته گذشته نخست وزیر انگلیس به واشنگتن، نشان دهنده عمق اتحاد میان دوکشور است اما در جایی که دو کشور با یکدیگر اختلاف نظر دارند، ما ابایی از گفتن آن نداریم.

وی در پاسخ به سئوال 'کریسپین بلانت'، رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس عوام مبنی براینکه آیا لندن از بیانیه جان مکین عضو ارشد حزب جمهوری خواه آمریکا که احکام ضدمهاجرتی دونالد ترامپ را یک خودزنی تعبیر کرده است، حمایت می کند یا خیر، گفت: اظهارات ایشان نشان می دهد که این مساله ای جنجالی برای دولت آمریکاست که بایستی به آن رسیدگی کنند.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: اما همانطور که پیشتر گفتم این سیاستی نیست که لندن از آن حمایت و یا با آن موافق باشد.
 
جانسون در پاسخ به سئوال نماینده ای که از وی خواست تا با استفاده از رابطه ویژه میان دو کشور، پایبندی به قوانین حقوق بشر را به دولت آمریکا گوشزد کند، گفت: من مواضعم را در خصوص اینکه این احکام تفرقه انگیز و اشتباه است بیان داشته ام اما تعاملم را با دوستان و شرکای آمریکایی مان قطع نخواهم کرد تا به شهروندان انگلیسی آسیب رسانده شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا لندن پس از سررسید دوره 3 ماهه ممنوعیت ورود شهروندان ها هفت کشور با آمریکا، با این کشور در این رابطه مشورت خواهد کرد یا خیر، گفت: ما با دولت آمریکا ارتباط خواهیم داشت تا از منافع شهروندان آمریکایی دفاع کنیم و نظراتمان در خصوص تاثیرات گسترده ای که این احکام در دنیا به وجود آورده منعکس خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ترزا خانوم دونالدو دعوت کرده ولی اینجور که این دیوونه آمریکا ودنیا رو بهم ریخته بعید میدونم جامعه مدنی آمریکا بذاره دونالد تا روز مهمونی سرکار بمونه!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار