بازدید 7154

وجود حشرات برای کشاورزی و اکوسیستم ضروری است

کد خبر: ۶۶۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ 30 January 2017
یک مطالعه توسط زیست شناسان کانادا، در سال ۲۰۱۰ نشان می دهد که پرندگان آمریکای شمالی که از حشرات هوایی تغذیه می کنند، کاهش زیادی پیدا کرده اند که خود مشکلات فراوان دیگری را ایجاد می کند.

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، مطالعات اخیر نشان می دهد جمعیت حشرات به طور چشمگیری در بسیاری از نقاط جهان در حال کاهش است. محققان می گویند عوامل مختلفی از جمله روش های کشاورزی تک کشتی و از دست دادن زیستگاه باعث به وجود آمدن این مشکل شده اند. این در حالی است که وجود حشرات برای هم کشاورزی و هم اکوسیستم ضروری است.

حشره شناسان انجمن حشره شناسی کرفلد می‌گویند این کاهش چشمگیر افسرده کننده است. انواع حشرات از جمله پروانه ها و زنبور های وحشی تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته اند.

دانشمندان از عوامل بسیاری که باعث کاهش جمعیت حشرات در جهان هستند نام برده اند که در میان آنها اصلی ترین عوامل، استفاده گسترده از آفت کش ها، گسترش محصولات زراعی کشت خالص مانند ذرت و سویا، شهرنشینی، و تخریب زیستگاه هستند.

دانشمندان می گویند تا به حال یک میلیون گونه از حشرات شناسایی شده اند و تخمین می زنند که حداقل ۴ میلیون این گونه ها در سراسر جهان هنوز هم ثبت نشده است. تعداد بسیار کمی از این گونه ها تحت نظارت یا مراقبت هستند. مثلا در آلمان، تنها ۳۷ گونه از حشرات تحت نظارت هستند.

کاهش قابل توجه جمعیت حشرات می تواند عواقب گسترده ای در سراسر جهان و انسان ها بگذارد. تولید محصولات کشاورزی به زنبور عسل و سایر بی مهرگان وابسته است. یک مطالعه توسط زیست شناسان کانادا، در سال ۲۰۱۰ نشان می دهد که پرندگان آمریکای شمالی که از حشرات هوایی تغذیه می کنند، کاهش زیادی پیدا کرده اند که خود مشکلات فراوان دیگری را ایجاد می کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان