بازدید 11329

پاسخ حسام الدین آشنا به گزارش «پشت پرده توییت های امنیتی یک مشاور رئیس جمهور»

هرچند توئیت‌های مورد اشاره، متونی استعاری و دارای قابلیت تفسیرهای متکثر است، خلاف تصور نویسنده‌ی محترم، مطمئنا در این توئیت‌ها «پلاسکو» استعاره از «دولت» نیست! و به هیچ وجه نمی‌توان آنها را حاکی از «به خطر افتادن منافع بنیادین دولت، یا به عبارتی به خطر افتادن موجودیت دولت و یا آبروی دولت» دانست.
کد خبر: ۶۶۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴ 30 January 2017
در پی انتشار گزارشی با نام پشت پرده توییت های امنیتی یک مشاور رئیس جمهور، حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور پاسخی برای سایت تابناک ارسال کرده است. در ادامه، این پاسخ به همراه توضیح تابناک برای اطلاع مخاطبان منتشر می شود.

به گزارش «تابناک»؛ متن کامل پاسخ حسام الدین آشنا به شرح زیر است؛

به نام خدا
مدیرمسئول محترم سایت تابناک
با سلام و تحیت

در مورخه 1395.11.9 مطلبی در سایت تابناک با عنوان «پشت‌ پرده توئیت‌های امنیتی یک مشاور رئیس‌جمهور» به کد خبر 660801 منتشر شد که در آن تفسیرهای عجیب و نامرتبطی از توئیت‌های اینجانب درج شده بود، در پاسخ به این یادداشت که متاسفانه در ابعاد وسیعی بازنشر شده است، نکات زیر لازم به ذکر است:

۱- توئیت‌های مورد اشاره و یادداشت‌های منتشر شده در صفحه اینجانب در شبکه‌های اجتماعی بیانگر نظرات شخصی است و هیچ یک از این موارد بیان‌گر نظر افراد دیگر یا مجموعه دولت نیست؛ لذا استخراج سناریو از چند توئیت برای مجموعه دولت اقدامی تحریف‌گرانه و نسبتی ناروا به حساب می‌آید.

۲- با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری دور از انتظار نیست که برخی رسانه‌ها سعی داشته باشند از هرگونه رویداد و خبری بازنمایی‌های رقابتی و تخریبی داشته باشند.

۳- هرچند توئیت‌های مورد اشاره متونی استعاری و دارای قابلیت تفسیرهای متکثر است ولی خلاف تصور نویسنده‌ی محترم مطمئنا در این توئیت‌ها «پلاسکو» استعاره از «دولت» نیست! و به هیچ وجه نمی‌توان آنها را حاکی از «به خطر افتادن منافع بنیادین دولت، یا به عبارتی به خطر افتادن موجودیت دولت و یا آبروی دولت» دانست. 

۴- می‌توان گزاره‌های یادداشت سایت تابناک را تک به تک نقد کرد ولی به دلیل آنکه مجموع آنها مبتنی بر برداشت غلط عمدی یا سهوی از 2 توئیت از میان 7 توئیت‌ استعاری است، از چنین نقدی خودداری می‌شود.

۵- در پایان به نویسنده محترم پیشنهاد می‌شود برای یافتن استعاره‌های موجود در توئیت‌ها، خوانش دیگری از تمامی 7 توئیت مربوط به توصیه‌های پساپلاسکو داشته باشد، خوانشی که لازمه‌ي روایی آن جایگزینی نگرش اجتماعی-ساختاری به موضوع پلاسکو به جای نگرش سیاسی-امنیتی است.

خواهشمند است جوابیه بالا مطابق قانون مطبوعات با کیفیت مشابه اصل یادداشت در اولین فرصت در سایت تابناک منتشر شود.

حسام‌الدین آشنا

توضیح تابناک 
 
 ضمن تشکر از جناب آقای آشنا توجه وی را به چند نکته برای روشن تر شدن مطلب جلب می کنیم.

۱- اینکه آقای آشنا مدعی است که توییت های وی شخصی است در آن بحثی نیست. در نوشته تابناک هم نیامده بود که آقای آشنا به عنوان سخنگوی دولت یا از جانب دولت مطلب را عنوان کرده است. فقط بخشی از نوشته های وی به عنوان عضوی از دولت تحلیل شده بود. تردیدی نیست اگر وی به عنوان عضو دولت و از نزدیکان رئیس جمهور نبود و مثلا درددلی شخصی را منتشر کرده بود، هیچ گاه مورد توجه افکار عمومی قرار نمی گرفت. فعل و قول اعضای دولت آن هم در زمانی که مخاطب نامعلوم را مورد هدف قرار می دهد مورد تفسیرهای متفاوت قرار می گیرد.

۲- چه با نزدیک شدن و چه با دور شدن از انتخابات برخی می توانند هر انتقادی را تخریبی یا رقابتی تفسیر کنند. نکته مهم اینکه نمی توان به دلیل دوری و نزدیکی به انتخابات قول و فعل اصحاب قدرت را نادیده گرفت.

۳-توییت های مورد اشاره قطعا دارای تفاسیر متفاوتی است. آقای آشنا هم خود بدین موضوع واقف هستند.

۴- پاسخ ارسال شده را می توان مو به مو نقد کرد اما چون هر نقدی تخریب تلقی می شود، از این کار خودداری می کنیم.

۵-آقای آشنا به تابناک حق بدهند برای مطالبی که ایشان می نویسد نزدیک ترین خوانش، خوانشی است سیاسی و امنیتی تا ساختاری و اجتماعی. به هر حال عموم مفسران از نیت نویسندگان مطلع نیستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار