بازدید 1611

سفر محمود عباس به اتیوپی و پاکستان

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که به آفریقا سفر کرده گویا قرار است امروز (دوشنبه) بعد از آنجا در راستای بررسی روابط دو جانبه وارد پاکستان شود.
کد خبر: ۶۶۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 30 January 2017

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که به آفریقا سفر کرده گویا قرار است امروز (دوشنبه) بعد از آنجا در راستای بررسی روابط دو جانبه وارد پاکستان شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از  شبکه تلویزیونی "جئو" پاکستان، طبق بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار است با نواز شریف، نخست وزیر پاکستان دیدار کند.

در این بیانیه همچنین آمده است، در پی این دیدار، مذاکراتی نیز بین مسئولان پاکستان و هیئت فلسطینی همراه محمود عباس برگزار می‌شود. این هیئت متشکل از ۱۷ مسئول است که پنج تن آنها وزیر هستند. این هیئت به بررسی راه‌های تقویت و بهبود روابط بین دو کشور می‌پردازد.

قرار است شریف و محمود عباس در افتتاحیه ساختمان جدید سفارت فلسطین شرکت کنند. دولت پاکستان در سال ۱۹۹۲ میلادی قطعه زمینی را در محله سفارت‌خانه‌ها در اسلام آباد به فلسطین اختصاص داد و خودش نیز در ساخت آن مشارکت کرد.

این درحالی است که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عصر روز یکشنبه به منظور شرکت در اجلاس سران کشورهای آفریقایی که قرار است امروز در شهر "آدیس آبابا" برگزار شود، وارد اتیوپی شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین "وفا"، محمود عباس در جریان این اجلاس درباره اوضاع فلسطین سخنرانی خواهد کرد.

عباس همچنین با تعدادی از سران کشورهای آفریقایی دیدار و درباره توسعه روابط دوجانبه گفتگو خواهد کرد. وی در این دیدارها درباره نقش آفرینی کشورهای آفریقایی در زمینه حمایت از ملت فلسطین و دفاع از آن در محافل بین‌المللی بحث و تبادل نظر می‌کند.

ریاض مالکی وزیر امور خارجه تشکیلات رام الله، محمود هباش قاضی القضات فلسطین و مشاور عباس در امور دینی و روابط اسلامی، نبیل ابو ردینه سخنگوی دفتر ریاست تشکیلات خودگردان، مجدی خالدی مشاور امور دیپلماتیک عباس و نصری ابو جیش سفیر فلسطین در اتیوپی، محمود عباس را در این سفر همراهی می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان