بازدید 3498

نامه ۳۰ نماینده برای تهیه گزارش موسسه کاسپین و ثامن الحجج

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس،از نامه ۳۰ نماینده به کمیسیون متبوع خود درباره موسسه مالی کاسپین و ثامن الحجج(ع) خبرداد.
کد خبر: ۶۶۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 30 January 2017
سیدفرید موسوی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با اشاره به تجمع جمعی از سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری "کاسپین" مقابل مجلس، گفت:برخی از موسسات مالی و اعتباری با ابهام زایی و دورزدن قوانین، فضای اقتصادی نامطلوبی را درکشور به وجود آورده اند،به همین منظور حدود 30 نفر از نماینده های مجلس،با توجه به حساسیت موضوع  و مشکلات ایجاد شده توسط دوموسسه "کاسپین" و "ثامن الحجج(ع)" طی نامه ای به کمیسیون اقتصادی از این کمیسیون درخواست کردند،که براساس تبصره یک ماده 49 آیین نامه داخلی مجلس،گزارشی از فعالیت این دو موسسه تهیه کند.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس برای تهیه گزارش باید از دستگاه های اجرایی مربوطه گزارش عملکرد دریافت کند،افزود:کمیسیون اقتصادی مجلس باید درخصوص اقدامات صورت گرفته دستگاه های اجرایی، قصورها و برنامه های آتی آنها برای ساماندهی و احقاق حقوق سپرده گذاران گزارش تهیه کند.

نمایندگان از ظرفیت قانونی خود برای ساماندهی موسسه مالی کاسپین و ثامن الحجج استفاده می کنند

موسوی ادامه داد:موسسه مالی و اعتباری "کاسپین" و" ثامن الحجج(ع)" تابلوهایی نصب کرده بودند که در واقع فعالیت آنها تحت نظارت بانک مرکزی است، لذا مردم به این مجوز اعتماد کرده اند، البته بانک مرکزی اقداماتی برای ساماندهی آنها صورت داده، اما نقشه راه باید تعریف شود.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نمایندگان از ظرفیت قانونی و ابزار نظارتی خود برای ساماندهی موسسه مالی و اعتباری "کاسپین" و "ثامن الحجج(ع)" استفاده می کنند،تصریح کرد: این نامه توسط کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام وصول شده و گزارش کمیسیون اقتصادی درخصوص موسسات مالی و اعتباری "کاسپین" و "ثامن الحجج(ع)" به صحن علنی ارجاع شده و در صحن قرائت می شود.

لازم به ذکر است که در تبصره یک ماده 49 آیین نامه داخلی مجلس ذکر شده است که کمیسیون‌ها رأساً یا با تقاضای حداقل 10 نفر از نمایندگان می‌توانند در موارد مهم و حساس و در مواجهه با تخلفات یا سوء مدیریت، با دعوت از مسؤولان ذی‌ربط موضوع را بررسی نموده و گزارش آن را به هیأت رئیسه ارائه نمایند.درصورتی که درخواست بررسی از سوی نمایندگان باشد حداکثر پنج نفر از آنها می‌توانند در تهیه گزارش با کمیسیون مشارکت نمایند.

 هیأت رئیسه می‌تواند گزارش مذکور را در دستورکار مجلس قرار دهد.در این‌ صورت سخنگوی کمیسیون و نماینده دولت هرکدام به میزان پانزده دقیقه و 6 نفر از نمایندگان به قید قرعه از بین متقاضیان هرکدام به میزان پنج دقیقه، نظرات خود را بیان می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار