بازدید 3438

کوتاهی دولت در حذف یارانه پردرآمدها تخلف است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه کوتاهی دولت در حذف یارانه پردرآمدها تخلف است گفت: حذف جرم بودن عدم اعطای یارانه به ثروتمندان پیشنهاد دولت بوده است.
کد خبر: ۶۶۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰ 29 January 2017
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه کوتاهی دولت در حذف یارانه پردرآمدها تخلف است گفت: حذف جرم بودن عدم اعطای یارانه به ثروتمندان پیشنهاد دولت بوده است.

حسین حاجی دلیگانی در گفتگو با تسنیم، در واکنش به این گفته قائم مقام وزیر رفاه که مجلس برای حذف یارانه پردرآمدها به دولت فرجه و تنفس داده است گفت: مجلس هیچ فرجه‌ای به دولت برای عدم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نداده است و کوتاهی دولت در این زمینه قطعا تخلف است و نهادهای نظارتی باید به این  موضوع رسیدگی کند.

وی افزود دیوان محاسبات وظیفه رسیدگی به این تخلفِ دولت را بر عهده دارد و گزارش اقدامات انجام شده در این رابطه به نمایندگان ارائه می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: پیشنهاد حذف بند ب تبصره 14 قانون بودجه 95 از سوی دولت در لایحه  اصلاحیه بودجه 95 مطرح شد و متاسفانه این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق رای آورد اما حذف این بند که مربوط به جرم بودن کوتاهی دولت در حذف یارانه ثروتمندان است، تغییری در تکلیف دولت ایجاد نمی‌کند.

دلیگانی ادامه داد، تکلیف دولت تنها محدود به قانون بودجه 95 نیست و در برنامه ششم توسعه نیز بندهایی برای نحوه هزینه کرد منابع هدفمندی و وظایف دولت برای حذف یارانه ثروتمندان لحاظ شده که این موارد در صحن مجلس نیز رای آورده است.

به گزارش تسنیم در تبصره 14 قانون بودجه آمده است، در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها مصوب15/10/1388 به دولت اجازه داده می‌شود در سال 1395 منابع مالی حاصل از اصلاح قیمت کالاها و خدمات موضوع قانون مذکور تا مبلغ چهارصد و هشتاد هزار میلیارد (480.000.000.000.000) ریال و ردیفهای یارانه‌ای این قانون با استفاده از انواع روشهای پرداخت نقدی و غیرنقدی به خانوارهای هدف و نیازمند، توزیع و همچنین برای ارائه خدمات حمایتی و کمک به بخش تولید اقدام نماید.

بر این اساس دولت موظف بود در سال 1395 یارانه نقدی خانوارهایی که سرپرست آنها درآمد بالای 35 میلیون تومان در سال را دارند حذف کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان