بازدید 2341

عملکرد دفتر حقوقی ریاست جمهوری زیر ذره‌بین مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عملکرد دفتر حقوقی ریاست جمهوری در پیگیری پرونده های شکایت از ایران و آمریکا در مجامع بین المللی زیر ذره‌بین کمیسیون است.
کد خبر: ۶۶۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 29 January 2017
سیدحسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تحقیق و تفحص از دفتر معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت: آقای انصاری از دفتر معاونت حقوقی ریاست جمهوری با حضور در کمیسیون امنیت از اقدامات خود دفاع کردند با این حال اعضای کمیسیون برای مشخص شدن کم و کیف اقدامات انجام شده با تحقیق و تفحص از این معاونت موافقت کرد.

نماینده مردم ورامین در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: هنوز تحقیق و تفحص به صورت رسمی آغاز نشده است اما در تهیه گزارش نهایی از اطلاعاتی که دفتر معاونت حقوقی در کمیسیون ارائه کرده است، استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: میزان شکایت هایی که ما دز دفاع از شهروندان انجام دادیم چقدر دار، این شکایات که هزینه های سنگین حقوقی داشته با وکلای بسیار پر هزینه به کجا رسیده و چه دستاوردهایی داشته، شکایت طرف مقابل تا کنون چقدر بوده و تا کنون آنها چه اندازه به نتیجه رسیدند.

نقوی حسینی در خصوص اقدامات ترامپ در خصوص عدم صدور ویزا برای اتباع ایرانی عنوان کرد: این اقدام ترامپ سخیف و خارج از عرف بین المللی و برخلاف ادعاهای آزادی، دموکراسی و حقوق شهروندی است و از سوی دیگر وارد کردن اتهام به ملت های پر سابقه و مسلمانان محسوب می شود.

 این نماینده تاکید کرد: اقدامات ترامپ نسنجیده است و قطعا حیثیت اجتماعی و سیاسی آمریکا زیر سوال خواهد رفت و دیگر اعتباری در بین افکار عمومی ندارد.

وی عنوان کرد: دستگاه دیپلماسی اهانت ترامپ به ملت ایران را جواب خواهد داد و با استفاده از مکانیزم های حقوقی پیگیری این مسئله خواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورا اسلامی اظهار داشت: می توانیم ممنوعیت صدور ویزا برای ایرانی ها را  در مجامع بین المللی پیگیری کرد چرا که این اقدام بر خلاف عرف بین المللی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر