بازدید 18048

ایرانی‌ها با گرین کارت هم نمی‌توانند به آمریکا بروند

شرکت‌های هوایی لوفت هانزا، قطر و امارات مسافرانی را که پاسپورت ایرانی دارند (حتی آنان که گرین کارت دارند) را در پروازهای آمریکایشان سوار نکرده‌اند.
کد خبر: ۶۶۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰ 28 January 2017
در نخستین روز از اجرای دستور ترامپ، ایرانی های دارنده ویزای آمریکا نتوانستند سوار هواپیما به مقصد شهرهای این کشور شوند.

به گزارش عصرایران، علاوه بر این شهروندان 7 کشور از جمله ایران که دارای گرین کارت (اقامت دائم آمریکا) نیز باشند هم نمی توانند وارد خاک آمریکا شوند.

براساس این خبرها، تاکنون مشخص شده که نه تنها سفارتخانه های آمریکا دیگر برای هیچ ایرانی ویزا صادر نمی کند بلکه افرادی که ویزا هم گرفته اند یا گرین کارت آمریکا دارند نیز نمی توانند وارد خاک آمریکا شوند.

همزمان تعدادی از شهروندان عراق و یمن هم در فرودگاه قاهره نتوانستند وارد هواپیمای پرواز به مقصد نیویورک شوند.

این اقدامات در راستای اجرای دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا صورت می گیرد. او دیروز جمعه با صدور دستور اجرایی صدور ویزا و ورود شهروندان 7 کشور مسلمان نشین ایران، سودان، یمن، سوریه، عراق، لیبی و سومالی را به آمریکا به مدت 3 ماه ممنوع کرد. این مدت قابل تمدید است.

افراد دارای گذرنامه های دیپلماتیک (سیاسی ) یا خدمت از این ممنوعیت مستثنی هستند.

این ممنوعیت شامل دارندگان همه انواع ویزاها از جمله مهاجرت، تحصیلی، دیدار با خانواده یا پیوستن به خانواده و افرادی که با اهداف مختلف از جمله درمان قصد داشتند به آمریکا سفر کنند نیز می شود.

 خبرنگار نیویورک تایمز در ایران گزارش داده که شرکت‌های هوایی لوفت هانزا، قطر و امارات مسافرانی را که پاسپورت ایرانی دارند (حتی آنان که گرین کارت دارند) را در پروازهای آمریکایشان سوار نکرده‌اند.

بازداشت پناهجویان در فرودگاه های آمریکا

دستور دیگر ترامپ درباره ممنوعیت ورود پناهجویان به خاک آمریکاست. براساس این دستور، ممنوعیت ورود پناهجویان از سراسر جهان تا 120 روز و پناهجویان سوریه تا اطلاع بعدی خواهدبود. این مدت قابل تمدید است.

به همین دلیل از زمان صدور دستور ترامپ درباره پناهجویان تاکنون، پناهجویان وارد شده به فرودگاه های آمریکا، بازداشت شده اند. احتمالا آنها از آمریکا اخراج خواهند شد.

ممنوعیت موقت ورود مسلمانان و پناهجویان به خاک آمریکا از جمله وعده های ترامپ بود.
او می گوید این اقدام برای تامین امنیت در آمریکا و مقابله با آنچه که او "تروریست های اسلامی" می خواند صورت می گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۶
کسی میدونه چطور میتونم یه پاسپورت افغانی بگیرم!!شاید اینجوری بتونم آمریکا برم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
نتیجه مسامحه
والله ترامپ حق داره کارش درسته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
چرا؟ چند تا تروریست ایرانی گرفتن که الان کارشون درست باشه؟
دمش گرم
در دولت تدبیر و امید ، عزت پاسپورت ایرانی بسیار بالا رفته است .
پاسخ ها
مهندس
| Germany |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
چه ربطی دارد؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
عزت پاسپورت ایرانی از اول بالا بود ربطی به تدبیر و امید نداره
گذشته از این که این تصمیم، نژادپرستانه است و نقض حقوق اساسی ایرانیان محسوب می شود، اما از یک بعد به نفع کشورمان نیز هست. دیگر نابغه ها، سرمایه ها و بهترین ژن هایمان را مجانی و با منت و بدون بازده به آمریکا صادر نمی کنیم. اما در مجموع پیام این تصمیم یک چیز بیشتر نیست. دولت آمریکا حاضر نیست دشمنی را با ایرانیان کنار بگذارد. و این درسی است که ما آن را به نسل های آینده مان خواهیم آموخت. دولت آمریکا در مواجهه با مردم ایران خصمانه رفتار می کند. اینها درس های نسل من است. عموماً و معمولاً ایدئولوژی برای نسل من مطرح نیست، مگر کشورم و مردمم تهدید و تحقیر شوند. ما واقعیت را می بینیم و بر آن اساس رفتار می کنیم. بدیهی است ما آمریکا را همه غرب نمی بینیم و خواستار بهترین روابط با اروپا، در کنار همه جهان خواهیم بود و در عمل، در صورت تمایل آنها، این را اثبات خواهیم کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
در مورد مهاجرت مغزها این راهش نیست کشکلات داخل را حل نمایید تا نروند الان ملت میروند کانادا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
به کشورهای اروپائی مهاجرت می کنند
بابا این همه جا تو دنیا به خدا آمریکا اونی که فکر میکنید نیست
کار خوبی کرده
پاسخ ها
شهاب
| Germany |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
حیف شد تعطیلات کجا بریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!و
محمد تبریزی
| - |
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
شهاب جان برو کیش. نوبخت هم الان آنجاست به دردت می خوره
دشمنان ما را خداوند احمق آفریده است چون تمامی اقدامات تروریستی در آمریکا تا بحال انجام شده ، توسط اتباع عربستان و پاکستان بوده و هیچ ایرانی تا بحال در اقدامات تروریستی در سرتاسر جهان شرکت نداشته است بنابراین راه برای انجام اقدامات تروریستی در آینده توسط اتباع عربستان باز خواهد بود
پاسخ ها
یادآور
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
آها، بمب‌گذاری مقر تفنگداران دریایی آمریکا تو بیروت رو یادم رفته بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
ای ول یادآور
مرگ بر امریکا
این همه سرزمین هست.اصلا برای چه ما باید به کشوری بریم که یک شخص مریض بر ان حکومت می کند.دولت امریکا یک مستکبر بوده و هست و تا ابد هم خواهد بود.اقای دونالد ترامپ از شما خواهشمند هستیم دست از اقداماتت بردار و گرنه ملت ما امریکا را روی سر افراد حیوان صفتی مثل تو خراب می کنند.عزیزان امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
گور باباش.
پاسخ ها
محمد تبریزی
| - |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
باباش کیه؟ اونم مث خیلی ها مهاجره ولی چون ترامپ باباش را نمی شناسه فکر می کنه امریکایی است
عوامل ۱۱ سپتامبر از ۱۹ نفر تروریست ۱۵ نفرشان از عربستان سعودی بودند در گزارش ۲۸ صفحه محرمانه هم عنوان شده بود که شاه زاده ای مستقیم از این عملیات پشتیبانی کرده بود که با توجه به این مستندات میبایست عربستان سعودی بجای ایران در این لیست قرار می گرفت نه ایران.
بسمه تعالی
حیف شد .......خخخخخخخخخخخخ
.. الان ما ایرانی‌ها رو دیگه نه خونهٔ خدا راه می‌دن، نه خونهٔ شیطان؛
هیچ‌کس مسؤولیت ما رو به عهده نمی‌گیره!! :)
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
خونه خدا و خونه شيطان رو خوب اومدي.
آفرين
اقای ترامپ در مدت خدمتش حق دارد هر کاری که درست است برای جامعه خود انجام دهد و این نظرهای ما بی فایده است اقایان ایرانی سعی کنند مملکت خودشون را درست کنند و از مردم فراموش نکند و فقط بفکر خودشان باشن اونها اگر ایده درستی دارن و مغزشان کار میکند برای مملکت خود به کار بندازن نه این که برای یک اتفاق کوچک قلبهای مهربان مردم عزیزمان را به درد بیارن
دل ترامپ خواسته به کسی ربطی نداره
روزهاي سختي در پيش داريم اين آدم كله خراب كله خر بعد از اين دبه بازي ها اموال و حسابهاي تجار و مردم عادي ايران را نيز مصادره ميكند3 مثل رانده شدگان عراق به ايران.
نابغه ای که نتواند مشکلات را تو کشور خودش حل کنه و به بهانه هایی بخواد بره یه کشور دیگه بهتره بره چون اگه هم اینجا باشه برای ما کارایی نداره و همش یا نق خواهد زد و یا دزدی.
تابناک لطفا چاپ کن. به نظر من هر کس حتی قبل از این قانون میخواست بره آمریکا یا رفته بود یه خائن است. چرا؟
چون ما چرا باید به کشوری بریم و یا دستو پا بزنیم که ما رو راه بده در حالی که 8 سال جنگ رو به ما تحمیل کرد. میلیونها شهید رو دستمون گذاشت هواپیمای مسافربری تاکید میکنم مسافربریو با 296 انسان بی گناه در خلیج فارس پرپر کرد و40 سال تحریم ظالمانه و و و و و و و و .........
پس به خودتون بیاید. نزارید وجدانتون لگد مال بشه و با اینکه بهتون مستقیما میگن تروریست اما بازم میرید مجیزشونو میگید تا راتون بدن. لذت دنیا زود گذره. امیدوارم دوستان که نظر میدن بی احترامی نکنن.
همیشه نمیشه که ایران احمدی نژاد ببینه امریکا هم لازم داره.....در مورد کشورهای مسلمان هم کار خوبی کرده
ما باید با رفتار هوشمندانه ثابت کنیم امریکا درمورد ما اشتباه کرده نه با داد و فریاد
مردم ایران نگرانی اینگونه رابطه با آمریکا را ندارند ، آمریکا عصبانی است و از این عصبانیت بمیرد ، ملتهای دنیا بخصوص آزادیخواهان وفرهیخته گان از زورگویی این نابکاران نسبت به همه ملتها از حکومت جباران در آمریکا ناراحت هستند فقط مسولین ما که بعضا فرزندانشان در آمریکا هستند خواهشا مواظب باشند در این رابطه کرنش نکنند این درنده به دام نزدیکتر شده است هیچ جای نگرانی نیست امریکا با این عمل حقانیت ملت ایران را به جهانیان اثبات نموده است، لازم است کلام زیبای امام راحل را بیاد آورید که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
نتیجه دشمنی با دنیا همین میشه. هیچ جا ما رو راه نمیدن واگه بدن با تحقیر و توهین و باج هست.
سیاست خصمانه
ایران در زمان جنگ جهانی دوم مامن و پناهگاه بی پناهان و آوارگان بود. آقایون به علل و دلائلی که این وضع رو پیش آورده و ایران رو در ردیف کشورهای بی دولتی مانند سومالی قرار داده، اندیشه کنید و علت اون رو به مردم بگید. آخر الکی و در خلا که یک کشور مهم و بزرگی مانند آمریکا نمی آد، تبعه ایران رو از مسافرت به آمریکا محروم کنه!1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل