بازدید 1791

ادعای ائتلاف سعودی: انهدام یک پهپاد ساخت ایران در یمن

منابع اماراتی می‌گویند ائتلاف عربی در یمن امروز یک پهپاد نظامی ایرانی را در جنوب غرب یمن قبل از به پرواز درآمدن هدف گرفته و منهدم کرده است.
کد خبر: ۶۶۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 28 January 2017
فارس - وبگاه خبری روزنامه «البیان» امارات در گزارشی به نقل از ائتلاف سعودی در یمن ادعا کرد که جنگنده‌های ائتلاف یک پهپهاد ساخت ایران را در تعز منهدم کرده‌اند.

روزنامه البیان در سایت خود شبه‌نظامیان وابسته به عربستان را «ارتش یمن و نیروهای مردمی» نامید و نوشت: نیروهای ائتلاف عربی فعال در یمن امروز موفق شدند یک پهپاد نظامی را در شمال «المخا»، قبل از آنکه از سکوی سیار خود به پرواز درآید، منهدم کنند. قرار بود این پهپاد ارتش یمن و مقاومت مردمی را در عملیات آزادسازی شهر و بندر المخا هدف بگیرد.

البیان در حالی از آزادسازی بندر المخا صحبت می‌کند که هفته گذشته ائتلاف عربی مدعی شد این بندر و شهر المخا را کامل تحت کنترل خود در آورده است.

در ادامه این خبر آمده است که «سرتیپ ستاد احمد سیف الیافعی رئیس ستاد مشترک ارتش یمن [شبه‌نظامیان وابسته به عربستان] گفت که در شمال منطقه المخا، آمادگی یک پهپاد برای پرواز از یک سکوی سیار رصد شد، سپس بعد از هماهنگی و تماس با نیروی هوایی امارات که در یمن است، پهپاد با موشک هوا به زمین هدف گرفته و منهدم شد.

این مقام نظامی یمنی وابسته به عربستان در ادامه ادعای خود گفت که این پهپاد از جمله سلاح‌هایی است که از ایران به دست نیروهای یمنی رسیده است.

در حالی که این مقام نظامی سخن از اقدام یک جنگنده اماراتی در یمن علیه یک پهپاد می‌گوید، در عین حال مدعی است که این پهاد دلیلی آشکار بر دخالت ایران در امور یمن است اما توضیح نداد که چگونه وجود جنگنده‌های اماراتی در آسمان یمن و بمباران مختلف جنوی این کشور، دخالت در یمن محسوب نمی‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر