بازدید 5389

استراتژی آتش زیر خاکستر در بازار سهام

معاملات بورس تهران امروز در آستانه بازگشایی دومین نماد معاملاتی بزرگ بانکی در روز آینده شاهد افت قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی بود.
کد خبر: ۶۶۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴ 28 January 2017
معاملات بورس تهران امروز در آستانه بازگشایی دومین نماد معاملاتی بزرگ بانکی در روز آینده شاهد افت قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی بود.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 9 بهمن‌ماه 95، با کاهش 334 واحدی روی رقم 77 هزار و 714 واحد متوقف شد.

شاخص کل هم‌وزن اما با افزایش 3 واحدی به عدد 15 هزار و 634 واحد رسید. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 453 واحدی به 84 هزار و 971 واحد رسید.

امروز شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 270 واحدی روی عدد 54 هزار و 984 واحد ایستاد که شاخص بازار دوم با کاهش 530 واحدی به عدد 166 هزار و 382 واحد دست یافت. شاخص کل فرابورس نیز امروز بدون هیچ تغییری نمایشگر عدد 837 واحد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی بانک ملت با 63 واحد، فولاد مبارکه با 39 واحد و صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با 28 واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پتروشیمی شیراز با 6 واحد، لیزینگ رایان سایپا با 3 واحد و پارس مینو با 3 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 174 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به‌دست شدن 829 میلیون و 837 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 55 هزار و 467 نوبت دادوستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، کالسیمین، حق تقدم استفاده نشده بیمه کوثر، حق تقدم داروسازی اکسیر، کابل البرز، سرمایه‌گذاری پردیس، لام ایران، صنایع کاغذسازی کاوه و حق تقدم لابراتورهای سینادارو، موتورسازان تراکتورسازی ایران، صنایع لاستیکی سهند، بیمه دانا، قند اصفهان، لامپ پارس شهاب، سیمان بهبهان، واسپاری ملت، داده‌پردازی ایران، اوراق اجاره نفت پارس، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی زاگرس، فارمد، پارس، زرین معدن آسیا، متوقف شدند.

امروز همچنین نماد معاملاتی،‌ اسناد خزانه اسلامی کوتاه‌مدت مرحله دوم در بازار فرابورس بازگشایی و در عین حال آگهی عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی مرحله یازدهم برای فردا یکشنبه در فرابورس منتشر شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار2 بورس تهران معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده، به کدبه‌کد شدن بیش از 34 میلیون سهم صنایع آذرآب به ارزش بیش از 13 میلیارد تومان منتهی شد.

در عین حال کمتر از 30 میلیون سهم سرمایه‌گذاری سایپا به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد. در زامیاد نیز اندکی بیش از 12 میلیون سهم به ارزش یک میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین نماد سایپا نیز امروز شاهد کد به کد حقوقی و حجم بیش از 11 میلیون سهم به ارزش کمتر از 1.5 میلیارد تومان بود. 4 میلیون سهم ایران ترانسفو هم اما به ارزش بیش از 4.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی شاهد ریزش قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی با غلبه عرضه بر تقاضای سهام مواجه شد که به نظر می‌رسید، با آماده شدن سازمان بورس برای بازگشایی نماد معاملاتی بانک تجارت در روز آینده، سهامدارانی با فضایی توأم با بیم و امید را برای سهامداران وحشت‌زده در تالار شیشه‌ای حاکم کرده است.

در این بین برخی معامله‌گران معتقدند با رنگ باختن تحلیل‌های پایه و تکنیکال در شرایط کنونی بازار سرمایه، آنچه که می‌تواند رفتار مالی بازار را تحریک و یا تشریح کند، جو روانی حاکم بر گروه بانک‌ها و به‌تبع آن سایر گروه‌های بورسی است که از آن می‌توان به‌عنوان استراژی پلاسکویی در بورس یاد کرد، با این تفاوت که با وجود انتظار برای سقوط ارزش بازاری سهام بانک‌های بزرگ خصولتی در تالار شیشه‌ای، اما عملیات بازارگردانی و جمع‌آوری سهام در فقدان ابزارهای کارآمدی همچون فروش استقراضی برای سبدگردان‌ها می‌تواند، آتش زیر خاکستر بانک‌ها را با کمترین تلفات مالی جبران کند.

در این بین چشم‌پوشی بانک مرکزی از برخی ذخایر در صورت‌های مالی در کنار انتظار برای اعلام تعدیل مثبت درآمدی از محل منابع ارزی، می‌تواند برای بانک‌ها حرف تازه‌ای داشته باشد.

به گزارش فارس، عبور از گردنه دشوار بانک‌ها در برهه کنونی اگرچه می‌تواند دل‌نگرانی‌هایی را برای سهامداران خرده‌بازار فراهم کند، اما با توجه به رفتار منطقی و به‌دور از هیجان اغلب معامله‌گران باقیمانده در بازار سهام، بدون شک از اواخر بهمن‌ماه می‌تواند زمینه‌ای جدید را برای سهامداری دست‌کم میان‌مدت 4 ماهه فراهم کند. بازاری که این روزها به تک‌سهم‌های سیمانی و پتروشیمی در کنار برخی از غذایی‌ها برای نوسان‌گیری دل خوش کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان