بازدید 7592

پیشنهاد تقسیم تعطیلات تابستانی به سه مقطع

کد خبر: ۶۶۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 28 January 2017
معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت از پیشنهاد تقسیم تعطیلات تابستانی به سه مقطع زمانی برای ساماندهی مشکل آلودگی هوا خبر داد.

سید محمد هادی ایازی به عنوان معاون اموراجتماعی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ضرورت تغییر تقویم آموزشی و تعطیلی مدارس با توجه به آلودگی هوا عنوان کرد: در جغرافیایی زندگی می کنیم  که ناگزیر در فصل سرما با پدیده وارونگی هوا مواجه می شویم بنابراین تغییر در تعطیلات دانش آموزان می تواند در کاهش مشکلات ناشی از این معضل موثر باشد.

وی افزود: به عقیده من بهتر است تا تعطیلات سه ماهه تابستانی به سه تعطیلی یک ماهه برای  نوروز، تابستان و زمستان تبدیل شود تا هم از حجم بالای تعطیلی تابستان کاسته شود و همچنین تعطیلات نوروزی که تقریبا ۲۰روز از فروردین ماه را دربرمی گیرد و تعطیلات پراکنده زمستان ساماندهی شوند.

معاون اموراجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به تنوع اقلیم در مناطق مختلف کشور اظهار داشت : چنین نگاهی به تغییر تعطیلات در مناطق گرمسیری و جنوبی کشور با مشکل رو به رو است بنابراین  به اقدامی کارشناسی برای ساماندهی تعطیلات نیاز است.

ایازی بیان کرد : تغییر ساعت ارائه خدمات، کار و شروع مدارس نیز از دیگر مواردی بوده که برای کاهش مشکل آلودگی هوا راهگشا است که البته پیش از این نیز این طرح مطرح شداما سازوکار دقیق برای اجرای آن وجود نداشته.

وی گفت: به طور کلی برای ساماندهی تعطیلات باید زیرساخت های لازم تامین و نهاد های مربوطه وارد عمل شوند تا با نگاهی جامع و کارشناس این امر موردتوجه قرار گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۸
چرا تمام فکر و ذکرتون تو آلودگی فقط دور و بر مدارس می گرده!!!
ماشن ها موتور ها کارخانه ها بنزین های بی کیفیت !!!! اینا هیچی نیست!!!!
سلام
به نظرمن شروع کلاسهای درسی ازبیستم شهریور هرسال شود.دیگر نیازی به فرمول وپیچاندن تقویم آموزشی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
جناب لطفا یک سری به مناطق جنوبی کشور بزنیدتادمای نزدیک به 50 درجه رو احساس کنید که حتی لوازم سرمایشی جوابگو نیستند واین روند برخی مواقع تا اواخر آبان ماه نیز ادامه دارد ،اون وقت منطقی تر برخورد می کردید.
عالي
ایده خوب و قابل اجرایی نیز هست موفق باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
یعنی چی؟ مشکل رو نمیتونند حل کنند، یه مشکل جدید مطرح میکنن؟ بابا برید آلودگی هوا رو درست کنید.
به نظرمن خوبه
25 اسفند تا 25 فروردین
10 تیر تا 20 مرداد ( بخاطر گرما چند روز بیشتر )
20 آذر تا 20 دیماه ( اوج آلودگی )
این کار مدیریتی است که ما هم مدیر نداریم
این کار اولاً برای مقابله با پدیده هایی نظیر آلودگی هوا کاربرد ندارد چرا که اولاً در شرایط وارومگی هوا حتی در روزهای تعطیلی نیز آلودگی ادامه دارد و حتی در صورت تاثیر مثبت آن بلافاصله پس از تعطیلی ظرف چند ساعت هوا مجدداً آلوده می شود . در ثانی برای حل معضل آلودگی هوای تهران و چند کلان شهر نباید نسخه ای ملی و برای همه شهرها تجویز کرد . ازسوی دیگر چنانچه تعطیلات تابستانی کاهش یابد حجم بالای همه مسافرتها در همان یکماه تجمیع شده و باعث ترافیک و حوادث جاده ای ، عدم گنجایش مراکز گردشگری و اقامتی ، بی نظمی کار ادارات به دلیل مرخصی های متمرکز پرسنل و امثال اینها خواهد شد .
بسیار ایده خوبی است
یکی از مشکلات مهم در سه ماهه تابستان این است که فرزندان -بخصوص در دوران نوجوانی -از درس خیلی فاصله می گیرند و برگرداندن دوباره آنها به محیط علم و دانش زمان بر و بعضا ناممکن خواهد بود .شاگردان زرنگی را سراغ دارم که در تابستان چنان از مدرسه فاصله گرفتند که در سال بعد به شاگرد تنبل و بازیگوش تبدیل شدند.
به عنوان یک تحصیل کرده جناب معاون شما یادگیری دانش اموز برایتان ارزشی ندارد،این تراوشات مغزی احتیاج به کار کارشناسی و یادگیری متعلم و نوع محتوای کتب در طی زمان مورد نظر و حتی سنین یادگیری و غیرو بستگی دارد، شاد باشید عزیز
با سلام
اين سبك از تعطيلات براي سال تحصيلي كاملا بي معنا است اگر توجه كنيد سال تحصيلي نه شروعي دارد و نه پاياني هر سال تحصيلي به سال بعد پيوند مي خورد نه دانش آموزان زمان ريكاوري دارند نه معلمين همچنين وزارت آموزش و پرورش هم نمي تواند برنامه ريزي و تدوين كتب جديد را داشته باشد
از طرف ديگر پس از آغاز سال تحصيلي هنوز دانش آموزان در دروس متمركز نشده كه تعطيلات زمستاني شروع مي شود و مجددا دوباره تا به درس مشغول شوند تعطيلات پايان سال وعيد و مجددا تعطيلات تابستانه
همانطور كه مي بينيد در تمام سال دانش آموزان و معلمين بلاتكليف بين تعطيلات هستن اگر تعطيلات رسمي و تعطيلاتي كه والدين از محل كار خود براي استراحت يا سفر را به اين تعطيلات اضافه كنيم سيستم آموزشي دچار يك از هم گسختگي مي شود كه نتيجه آن بي سوادي كامل دانش آموزان مي گردد
این ایده اگر به خوبی پخته و در نهایت اجرا بشه حقیقتا عالی خواهد بود
مشکل شماتهران نشین هاست.بقیه ایران که مهم نیست،شماخرماروباجاش می خواید،هم امکانات هم تمیزی هوا هم....هم.....،اونوقت مناطق گرمسیری چطورتوگرمای طاقت فرسا برن سرکلاس اقای عقل کل؟
این برنامه بسیار عالی است و من سالهاست این ایده را داشتم و بسیار خوب است ان شالله که اجرایی شود
به جال حل مسأله چرا صورت مسأله رو پاک میکنید؟ نمیتونید برید کنار لطفاً بزارید اونایی که این کاره هستن بیان سر کار. نمیدونم کی تصمیم میگیره که تو گرمای تابستان مدارس ما که ماشالله همشون هم امکانات تهویه مطبوع کامل دارند دایر باشه اونوقت زمستان مشکل آلودگی هم باشه دیگه تعطیلی مدارس نداشته باشیم؟؟؟؟!!!!!!!!!
واقعاً که
می خواهید ماغش رو باک کنید فردا میزنید کورش می کنه!! نه جانم سیستم حمل نقل عمومی رو بهبود بدید ، مهاجرت رو به کلان شهرها کم کنید و .... هزار کار

مثلا من تو یه شهر خوش آب و هوا زندگی می کنم چرا تابستون برم مدرسه؟ فکر کردید خیلی از بچه ها تابستون تو مزارع کار می کنند؟!
آلودگی به علت وجود کارخانجاتی است که دراستان تهران وچند استان دیگر جاگرفته اند کارخانجات را بین کلیه استانهای کشور تقسیم کنید هم از حجم ترافیک کم میکنید ،هم جلوی مهاجرت را می گیرید،وهم آلودگی هوا ازبین می رود اگر بخواهید حل معما راحت است وحتی عدالت بیشتر اجرا می شود. آیا به این موضوع توجه کرده اید که آلودگی فقط مختص به چند شهر صنعتی است ولا غیر.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی