بازدید 3827

آخرین خبر درباره کمک‌رسانی به سیل‌زدگان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: همزمان با بروز سیلاب در 6 استان کشور 15 هزار و 600 نفر از مردم این استان ها از خدمات امدادی این نهاد بهره مند شدند.
کد خبر: ۶۶۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵ 27 January 2017
ایرنا نوشت: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: همزمان با بروز سیلاب در 6 استان کشور 15 هزار و 600 نفر از مردم این استان ها از خدمات امدادی این نهاد بهره مند شدند.

مرتضی سلیمی روز جمعه در حاشیه بازدید از بخش های آسیب دیده ناشی از سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان در کنارک در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از یکم تا هشت بهمن ماه امسال 6 استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، خراسان جنوبی و رضوی براثر بارندگی دچار سیلاب شد.

وی ادامه داد: در این مدت 228 تیم امدادی هلال احمر در 191 شهر و روستا 6 استان سیل زده کشور به 15 هزار و 600 نفر از مردم خدمات امدادی ارائه دادند.
وی تصریح کرد: همچنین 6 هزار و 400 نفر از مردم 6 استان سیل زده کشور اسکان اضطراری داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور توزیع هزار و 350 البسه، 2 هزار و350 تخته چادر، 6 هزار و 580 تخته پتو، هزار و 960 تخته موکت، 23 هزار و 600 قوطی کنسرو از جمله اقلام توزیع شده در بین مردم سیل زده 6 استان کشور در این مدت ذکر کرد.

وی با بیان اینکه از میان 6 استان سیل زده کشور بیشترین آسیب به سیستان و بلوچستان وارد شده است گفت: علت حضور دبیر کل جمعیت هلال احمر و سایر مسئولان کشور به این استان این است که با بررسی شدت آسیب در صورت لزوم اگر نیاز به تقویت انبارها و امدادرسانی بیشتر است اقدامات لازم صورت گیرد.

سلیمی تاکید کرد: این سازمان برای نخستین بار با توجه به درایت مدیر عامل این جمعیت برای آمادگی بیشتر نیروهای امدادی در خدمات رسانی مطلوب و سریعتر به مردم یک هفته قبل به پیش بینی هواشناسی توجه و نسبت به تقویت انبارهای سیستان و بلوچستان اقدام کرد به گونه ای که پنج هزار تخته پتو، چهار هزار باب چادر، 2 هزار تخته موکت، 2 هزار شعله والر و 16 هزار قوطی کنسرو از جمله برخی اقلام ارسالی به این استان بود.

وی افزود: یکی از دلایلی که پاسخگویی سیستان و بلوچستان در سیلاب خوب و مناسب ارزیابی شد این بود که با هماهنگی از قبل اقلام مورد نیاز به این استان منتقل شده بود.
وی خاطر نشان کرد: هم اینک امدادرسانی از 6 استان دچار سیلاب کشور تنها در 2 استان کرمان و سیستان و بلوچستان ادامه دارد و بقیه استان ها به اتمام رسیده است.
به گزارش ایرنا براساس اعلام سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان، بیشترین بارندگی های 31 دی ماه تا پنج بهمن ماه استان با 164 میلی متر در دستگرد شهرستان نیکشهر واقع در جنوب استان ثبت شد.

بر اساس این گزارش همچنین در شهر نیکشهر 119میلی متر، کنارک 143 میلی متر، دلگان 115 میلی متر، کارواندر خاش 76.5 میلیمتر، زرآباد کنارک 97 میلی متر، کهیر چابهار 137 میلی متر، فنوج 65 میلی متر، قصرقند 66 میلی متر، مهرستان 45 میلی متر، سیب و سوران 40 میلیمتر، ایرانشهر 67 میلی متر، بزمان 79 میلی متر، راسک 45 میلی متر و ناصر آباد سراوان 46 میلی متر ثبت شد که این بارندگی ها علاوه بر خوشحالی و ایجاد شور و نشاط برای مردم و سیراب کردن زمین های تشنه این دیار در 12 شهرستان جنوبی استان سیلاب، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب سبب بروز مشکلات و خسارات در بخش های مختلف شد.
براثر بارندگی های چند روز اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان خسارات مختلفی به تاسیسات زیربنایی شهرها و جاده های جنوبی استان وارد شده که هنوز برآورد دقیقی از میزان آن انجام نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار