بازدید 9358

پیکر آخرین آتش‌نشان از زیرآوار خارج شد

پیکرآخرین آتش نشان شهید پنجشنبه شب پس از هشت روز تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی از زیرآوار ساختمان پلاسکو خارج شد و تعداد آتش نشان شهید این حادثه به 16 نفر رسید.
کد خبر: ۶۶۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳ 26 January 2017
پیکرآخرین آتش نشان شهید پنجشنبه شب پس از هشت روز تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی از زیرآوار ساختمان پلاسکو خارج شد و تعداد آتش نشان شهید این حادثه به 16 نفر رسید.
 
به گزارش ایرنا از محل حادثه ساختمان پلاسکو ،سخنگوی آتش نشانی در جمع خبرنگارگفت: با پیدا شدن پیکراین آتش نشان شهید تعداد شهدای آتش نشان که از زیرآوار خارج شده به 15 پیکررسیده و یک آتش نشان نیز دربیمارستان شهید مطهری به علت شدت جراحات شهید شده است که کل آتش نشان شهید حادثه پلاسکو 16 نفر است.
دراین حادثه پیکر 4 شهروند نیز از زیرآوار خارج شده است .
سید جلال ملکی افزود: پیکرهای خارج شده شهدا آتش نشان و شهروندان برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی انتقال داده شده است.
 
وی اظهارداشت: قبلا نمونه DNA خانواده شهدای آتش نشان و شهروندان جانباخته گرفته شده است و پس ازمایش، هویت شهدا و کشته شدگان مشخص خواهدشد.
ملکی تصریح کرد: کار شناسایی هویت پیکرهای خارج شده اززیر آوارتوسط پزشکی قانونی به صورت شبانه روزی انجام می شود تا هرچه زودترهویت آنها شناسایی شود.
وی تاکید کرد پس از آزمایش DNA مشخص خواهد شد چه تعداد از پیکر جانباختگان از زیرآوار به پزشکی قانونی انتقال داده شده است .
ملکی گفت: تا پایان کار، عملیات بطور شبانه روزی ادامه دارد و اگر قطعات پیکری در ادامه کار پیدا شد برای مشخص شدن هویت آن که متعلق به کدام پیکر است به پزشکی قانونی انتقال داده می شود.
 
سخنگوی اتش نشانی گفت: به دلیل حجم آوار وحرارت زیاد علمیات، امکان دارد قطعاتی از پیکرها در زیرآوار باقی مانده باشد که پس از خارج شدند به پزشکی قانونی انتقال داده می شود تا مورد آزمایش DAN و شناسایی هویت قرار گیرد.
وی افزود: عملیات همچنان تا اطمینان کامل از خارج شدند کلیه قطعات پیکرها جانباختگان ادامه خواهد داشت .
 
ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه(30 دی) دچار حریق شد و پس از حدود سه ساعت عملیات اطفا حریق، ساختمان یکباره به طور کامل فروریخت و تعدادی از آتش نشانان و شهروندان زیر آوار ماندند.
پیکر 15 شهید آتش نشان به همراه پیکر 4 شهروند از زیر آوار خارج شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار